Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: AppleDagen Sthlm

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac besökte AppleDagen som arrangerades på Konserthuset i centrala Stockholm idag. Arrangemanget pågår fortfarande faktiskt.

Här hittar ni alla bilder:
http://media.99mac.se/bildreportage/appledagensthlm/

Kommentera gärna i denna tråd: Är det här rätt sätt att kommunicera med oss Macanvändare?

AppleDag har det varit även i Skitköping idag.
Kanske inte lika fläskigt som i Tjockhult, men ändå.
För vana Macare var det väl just inget nytt, men för de som fortfarande sitter kvar i 9an var det en briljant uppvisning av OSX. Det var många som tappade hakan.
I övrigt var det lite demo av HPs skrivare och en genomgång av digitalt produktionsflöde av trycksaker m m.

Det är klart att det är rätt sätt att kommunicera med oss Macanvändare, men mer kommunikation med de som ännu _inte_ är Macanvändare skulle vara önskvärt. Varför annonserar inte Apple i rikspressen? Det är ju meningslöst att annonsera i MacWorld, den läses ju bara av de redan frälsta.
Kan vara så att Apple använder så mycket deg på framställning av fräsig reklam att de inte har råd att publicera den stort sedan.

Jag är ledsen. "Mässorna" ser ut som att det lika gärna kunde vara loppis eller en mini-jägarmässa i en hotellobby. Apple, kom upp till ytan med känslan för produkterna. Var är fantasin?

Man undrar om Apple får något tillbaka ekonomiskt av detta, fast det kanske är inte meningen heller? Tv-reklam samt produktexponering nära kund borde ge mer. Ex: Det är många som vet vad en iPod är men få har verkligen sett en i verkligheten. Osv, osv....

Bilder från Appledagen i Göteborg finns här: http://www.poller.se/gallery/apple

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-04-28 01:17
Ursprungligen av fredrik2:

Bilder från Appledagen i Göteborg finns här: http://www.poller.se/gallery/apple

Men jösses, var intresset lika svalt som bilderna visar? Ser ju ut som om de håller föredrag för typ 5 personer, 6 med fotografen!

Ursprungligen av Spooky:

Men jösses, var intresset lika svalt som bilderna visar? Ser ju ut som om de håller föredrag för typ 5 personer, 6 med fotografen!

Så är ju Götet inte en storstad heller

Ursprungligen av fredrik2:

Bilder från Appledagen i Göteborg finns här: http://www.poller.se/gallery/apple

Är bilderna tagna med en Nikon?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-27 17:57

Jag var och såg halva presentationen i Sundsvall. Mitt omdöme är att det behövs kontinuerlig marknadsföring, även av den här typen. Jovisst, vi är redan frälsta, men med den här typen av samarbete mellan Apple sverige och lokala ÅF är möjligheterna på sikt att nå ett bra resultat. Och att få fler att använda Mac. Det går. Av det lilla jag han se så imponerade nog en hel del på PCnissarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-27 18:10
Ursprungligen av AlnöTomas:

Jag var och såg halva presentationen i Sundsvall.

Var någonstans i Sundsvall är det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-28 10:50
Ursprungligen av AlnöTomas:

Mitt omdöme är att det behövs kontinuerlig marknadsföring.

Där sa du det! Inte korta, intensiva kampanjer med jätteplakat på Stureplan i Stockholm - effekten av en sådan är nog tämligen begränsad - utan ständiga kampanjer i medierna.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-27 18:43

Det var på Office i torsdags

  • Medlem
  • 2004-04-27 18:46

Anmälde mig till Kalmar för ett tag sedan, så idag tänkte jag kolla vilken plats det ska vara på, men nu finns ingen information alls om Kalmar. Om det är inställt kunde man ju få ett mail...

Jag var på appledagen i Sthlm. Tyvärr förväntsde jag mig en bättre eftermiddag än jag fick. Fick ju inte ens se en iBook 12"... De hade även gamla specar på tex iBooken... iBook 800... ny? ne lite besviken, men va fan de var ju gratis

  • Oregistrerad
  • 2004-04-28 10:30

Som tidigarer sagt. APPLE, GÖR REKLAM för eventen i PC tidningar eller dyligt. Fyll rummet till bredden och gör det till en ordentlig show. Roadshowen är jättebra, men vart är folket som skall beskåda det???

Var på AppleDagen i Uppsala. Kul å mycket intressant. Det häftigaste var ArchiCAD.
Sedan var det ju alltid kul att träffa ProduktChefen. En mycket trevlig kille.
Det var ett uppskattat seminarium helt enkelt.

HEJA APPLE!

Nu är det dax för en kopp kvällsTe.

Vi ses Grabbar å Tjejer

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 15:54

Kan inte låta bli att hålla med föregående talare. ArchiCAD var riktigt häftigt. Men det är nog lätt att få megalomani och konstruera en kåk som kostar 100 000 000 att bygga.

I övrigt var det inget nytt som visades. Att se alla Macarna var dock kul. Tidigare har jag bara sett dem på bild. en dual G5 var verkligen snuskigt snabb och en 23" CinDisp alldeles enorm. 17" PB var inte alls så stor och klumpig som jag befarade.

Var förresten på seminariet i Örebro. ca 30-40 personer närvarade, men de blev färre när dagen gick mot sitt slut.

Detta?
Hade jag ingen aning om.

rolloq

1
Bevaka tråden