Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T610 vs T630

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-28 11:58

Jag snokar på Ericssons hemsida, men vad jag kan se verkar funktionerna vara exakt samma. Finns något skäl att välja de nyare modellen?

Den ser rätt plastig ut.

/Frans

Bättre kamera och skärm och något större minne har jag för mig.

Nja, kameran är exakt samma, däremot har man möjlighet att förstora upp bilderna till 640x480 (har jag för mig). Resultatet är dock värdelöst.
Minnet är nog oxå samma.
Dock är skärmen klart mkt bättre! Och jag tycker dessutom att t630an är snyggare, lite ibook över den.

Det var det jag menade att kameran har en något högre upplösning. Är minnet oförändrat, hmm...

  • Medlem
  • 2004-04-28 12:54

Tackar! Får klämma lite på båda. Har bara sett dem på bilder, och T630 SER plastig ut.

men du kan nok spare ganske mye penger på en 610 hvis den er bra nok for deg

Ursprungligen av Frans:

Jag snokar på Ericssons hemsida, men vad jag kan se verkar funktionerna vara exakt samma. Finns något skäl att välja de nyare modellen?

Den ser rätt plastig ut.

Den må se plastig ut, men ta en titt på skärmarna i ordentligt dagsljus och du inser att det inte finns något att snacka om. T610 har så himla kass skärm utomhus i dagsljus. Även inomhus så är skillnaden stor, T610:an skärm upplevs som blek och glåmig jämfört med T630. Sen finns några andra mindre förändringar, startmenyn eller vad man ska kalla det, är lite ändrad. Finns nån slags mina kompisar-grej tror jag. Men i övrigt är de rätt lika. Men som sagt, skärmen alltså...

T630 och Z600 då?

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

T630 och Z600 då?

Det beror helt på vad man föredrar. Själv äger jag en T630 och är mycket nöjd med den. Jag gillar det hyfsat lilla formatet, medan några av mina vänner föredrar Z600. Min nästa telefon blir nog också en "flip"-variant som man fäller upp, men det blir först när Tre släpper en schyst 3G-lur såsom Z1010.

Innan jag kände på T630 var jag också orolig över att den skulle vara plastigare än T610, men så är inte fallet enligt mitt tycke. T630 känns fräsch och passar ypperligt till min iBook. Vad gäller kameran finns det ett så kallat VGA-läge, men bildkvaliteten blir inte bättre, utan bilden förstoras helt enkelt. Ungefär som att ta en bild i det vanliga kameraläget, föra över den till datorn och förstora upp den i Photoshop med andra ord. Det sker därför en kvalitetsförsämring, så man skall inte förvänta sig att kameran är bättre än i T610.

//fredrik

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

T630 och Z600 då?

Om man bara ser till skärmen så är det rätt lika. Eller egentligen är dom rätt lika på de flesta punkter, förutom utseendet. Sen får man bestämma sig om man vill ha flip eller inte flip. Men Z600 är rätt fet, tyvärr, inte ett problem för alla, men för en del avskräcker det.

Nu finns ju en uppföljare till T630/610 på väg; K700. Den verkar vara nåt i hästväg. Synd att inte motsvarande uppföljare till Z600 inte verkar vara nära förestående (eftersom SE inte presenterat någon sådan telefon).

En annan anledning att skaffa T630: du slipper den frustrerande fördröjningen i menysystemet som 610an har!

Edit: Varför inte skaffa en Nokia 6230? Jag är nöjd med min (och kommer aldrig få problem med för lite minne).

Ursprungligen av Polonius:

Varför inte skaffa en Nokia 6230?

Den verkar vara en riktig höjdarnalle, men om man vill leka med alla bluetooth-kopplingar till mac så ligger den lite sämre till.

Ursprungligen av Polonius:

Jag är nöjd med min (och kommer aldrig få problem med för lite minne).

Yeah, right, och 640 K är tillräckligt för alla...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-29 10:30

Tjejen min har en T630 och är mycket nöjd med den, jag också för den delen
Är snyggare än T610 men det är ju en smaksak. Hon har den svarta, den vita ser för taskig ut.
Jag har en Z600, jag måste säga att den regerar stort över T630. Tydligare knappsats, skönare att hålla i när man håller på med den etc. I mina ögon en klart bättre telefon handhavandemässigt.

Ok, 610 är snyggare (inget tvivel om det) men 630 är rappare i menyerna då får man ta att den svarta ser lite små porrig ut.

T610 med senaste mjukvaruuppgraderingen är nästan lika snabb som T630. Jag tycker skärmen bara är något bättre, så jag hade köpt en T610. Fast kolla lite på Z600 med, jag är kär i min!

1
Bevaka tråden