Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stingsliga medlemmar och moderatorer?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Hej,

Dina bidrag i "val av ny G5" ( http://99mac.se/forum/showthread.ph...52&page=4&pp=15 ) är minst sagt inte uppskattade av andra medlemmar och moderatorer. Du måste lugna ner dig och skriva sansade inlägg istället för att mest jävlas som i den här tråden. Förstår du inte skillnaden mellan de två kan jag ärligt talat säga att du inte förtjänar att vara medlem på forumet.

Om du skärper till dig är det här det sista du hör av mig, annars blir vi tvungna att stänga av ditt användarkonto på 99mac då inlägg av den här typen förstör mycket mer än de tillför.

/ Mats Björnström"

Har uppriktigt sagt svårt att förstå vad som retat gallfeber på någon , är 99mac's medlemmar och moderatorer så stingsliga? Förklarar kanske en del........

Diskussionen var ju dessutom inte världens mest relevanta från början , när trådstartaren själv ger svar på sin egen fråga i första inlägget.

Har uppriktigt talat ingen lust eller anledning att "skärpa till mig"

har itne läst tråden ifråga, men ärlig talat, vem är det som är "stingslig" här? Syftet med just denna tråden verkar ju mest vara att just reta "gallfeber" på folk, om det nu är så att du inte håller med personen (tycker du bör redigerar bort namnet för din egen skull) som skickat ett pm, varför då inte diskutera detta med han istället för att starta en tråd och försöka "trolla" för att säga det på rent usenet språk..

Okej, får be om ursäkt för att jag tog i lite väl mycket där-- dålig morgon kanske.

Det huvudsakliga budskapet är kvarstår. Dina inlägg i tråden 'val av ny G5' har rört upp en del irritation bland våra medlemmar och moderatorer. Inläggen är nu borttagna och tråden stängd. Jag har inte möjlighet att diskutera detta vidare just nu men jag kan tänka mig att göra det senare idag eller imorgon om du känner att det finns ouppklarade frågor.

Jag har inte heller läst tråden i fråga, som nu är borta alltså, men jag kan tänka mig att skälet till att folk blev "stingsliga" var att det var den berömda droppen som fick bägaren...

Varför är tråden borta? Det borde räcka att låsa tråden om den har spårat ur. Ser ingen anledning att radera sådant som inte bryter mot PUL eller någon annan lag. Det skapar ännu mera osämja än den eventuella urspårningen från vissa personer.

Vem äger materialet som publiceras här?

Är det vi som skriver, eller ni som driver forumet?

Den är ju inte heller borttagen: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=43152

Ursprungligen av Arch@ngel:

Den är ju inte heller borttagen: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=43152

Så bra!!!

Mina ovanstående frågor kvarstår dock, mest för att det är bra att veta hur det ligger till med den saken.

Ursprungligen av Arch@ngel:

Den är ju inte heller borttagen: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=43152

Tråden är inte borttagen men däremot en del inlägg...

Mitt misstag att påstå att den var borta, jag trodde den var borta eftersom Jazzpers länk inte fungerade, men jag kollade aldrig att länken var fel från början.

Det som jag slås av i såna här diskussioner är hur självsäkra alla är på sin sak. Undrar om alla vet vad de talar om egentligen?

Ursprungligen av CoolUmbo:

Det som jag slås av i såna här diskussioner är hur självsäkra alla är på sin sak. Undrar om alla vet vad de talar om egentligen?

Vad talar du om då?

Ursprungligen av whoami:

Vad talar du om då?

Hehe...bara om saker jag tror jag kan!

Jag förstår mycket väl reaktionen mot det tjafs som förekom i tråden. Den startades för att samla lite synpunkter på val av ny dator, men några personer kapar den för att de hakar upp sig i en irrelevant diskussion om busshastigheter, minneshastighet och annat, som inte bidrog ett dugg till trådens ursprungliga frågeställning. Trots att den som startade tråden konstaterade att det inte gick att få något ut av den längre, så fortsatte tjafset.

Ska det vara så svårt att hålla sig till ämnet? Starta en ny tråd, och diskutera där, om ni vill tala om något annat. Det var inte bara jazzper som fick tråden att spåra ur, utan alla som började tjafsa om fel ämne.

För egen del tycker jag det hade passat bäst om alla de inlägg som fick tråden att handla om något annat hade raderats, och sedan ge en förklaring till varför inläggen tagits bort. Då kunde de som ville fortsätta med den ursprungliga frågeställningen,. Men huvudsakligen tycker jag ändå agerandet var rätt - det skapar bara en massa irritation när två-tre personer lägger beslag på en tråd för att tjafsa om något som inte har med ämnet att göra.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-28 12:53
Ursprungligen av Nicklas Högås:

För egen del tycker jag det hade passat bäst om alla de inlägg som fick tråden att handla om något annat hade raderats, och sedan ge en förklaring till varför inläggen tagits bort. Då kunde de som ville fortsätta med den ursprungliga frågeställningen,. Men huvudsakligen tycker jag ändå agerandet var rätt - det skapar bara en massa irritation när två-tre personer lägger beslag på en tråd för att tjafsa om något som inte har med ämnet att göra.

Håller med helt och fullt (även om jag nog hjälpte till att sabba tråden... )

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Jag förstår mycket väl reaktionen mot det tjafs som förekom i tråden. Den startades för att samla lite synpunkter på val av ny dator, men några personer kapar den för att de hakar upp sig i en irrelevant diskussion om busshastigheter, minneshastighet och annat, som inte bidrog ett dugg till trådens ursprungliga frågeställning. Trots att den som startade tråden konstaterade att det inte gick att få något ut av den längre, så fortsatte tjafset.

Ska det vara så svårt att hålla sig till ämnet? Starta en ny tråd, och diskutera där, om ni vill tala om något annat. Det var inte bara jazzper som fick tråden att spåra ur, utan alla som började tjafsa om fel ämne.

För egen del tycker jag det hade passat bäst om alla de inlägg som fick tråden att handla om något annat hade raderats, och sedan ge en förklaring till varför inläggen tagits bort. Då kunde de som ville fortsätta med den ursprungliga frågeställningen,. Men huvudsakligen tycker jag ändå agerandet var rätt - det skapar bara en massa irritation när två-tre personer lägger beslag på en tråd för att tjafsa om något som inte har med ämnet att göra.

Du brukar också diskutera saker som inte hör till tråden...

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=43481&page=2&pp=15

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=42476&page=3&pp=15

Har inte sett den här tråden tidigare men eftersom jag deltog i den kritiserade tråden så undrar jag lite varför jazzper fick tillsägelse av moderator men inte jag och "schuckert", mer logiskt liksom, ska man moderera så ska man kanske hålla en viss linje över hela fältet?

Fö tycker jag att det verkar vara lite väl lågt i tak här på 99mac, kolla hur forum.macworld kör, betydligt friare, endast grova och upprepade övertramp bestraffas.

Jag tycker att så länge man håller sig till sak och inte går till personangrepp utan kan diskutera utan att ta till ytterligheter så kan diskussionens vågor gå höga här på forumet förövrigt håller jag med Jazzper och Woz.af.Mac.

1
Bevaka tråden