Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta trådlösa nätverk med iStumbler

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-24 22:34

Coolt.

  • Avstängd
  • 2004-04-27 00:51

Kismac är bättre dock...

Ursprungligen av iGnu:

Kismac är bättre dock...

"Please note: This program is not intended for people who don't have much knowledge about WiFi, but for professional users."

http://www.macupdate.com/info.php/id/10133

Förra versionen av iStumble (84) kopplade ner min AirPort-uppkoppling. Är det någon som testat den senaste versionen (85) och vet om den fungerar?

Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Förra versionen av iStumble (84) kopplade ner min AirPort-uppkoppling. Är det någon som testat den senaste versionen (85) och vet om den fungerar?

För mig funkar den finfint

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-04-27 20:52

Verkar funka bra...

Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Förra versionen av iStumble (84) kopplade ner min AirPort-uppkoppling. Är det någon som testat den senaste versionen (85) och vet om den fungerar?

Laddade hem och testade alldeles nyss och det funkade bra för mig oxå.

Låter bra…

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-24 13:13

Testade iStumbler nu, kul att den även sniffar blåtand och Rendezvous! En överraskning för mig var dock att den samplade blåtandssignaler från min Powerbook fastän den var i viloläge!
Hade ingen aning om att min Powerbook pysslade med såna saker bakom min rygg...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 14:23
Ursprungligen av skamuel:

En överraskning för mig var dock att den samplade blåtandssignaler från min Powerbook fastän den var i viloläge!
Hade ingen aning om att min Powerbook pysslade med såna saker bakom min rygg...

Det är väl klart att den gör. Hur skulle det annars vara möjligt att väcka Powerbook:en med en Blåtandsmus?
Föredrar för övrigt Kismac.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-24 14:49
Ursprungligen av Schuckert:

Hur skulle det annars vara möjligt att väcka Powerbook:en med en Blåtandsmus?

Nej, hade jag haft en blåtandsmus hade jag antagligen varit en upplyst varelse med vetskap om detta, men nu har jag inte det och har därmed inte upptäckt detta. Men det var fint att det fungerar så. Jag skäms och ska genast bättra mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 16:48
Ursprungligen av skamuel:

Nej, hade jag haft en blåtandsmus hade jag antagligen varit en upplyst varelse med vetskap om detta, men nu har jag inte det och har därmed inte upptäckt detta. Men det var fint att det fungerar så. Jag skäms och ska genast bättra mig.

Skäms! ;)h

1
Bevaka tråden