Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PCI-Fläkt.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2004-04-27 01:20

Var kan man köpa en tyst, effektiv o billig PCI-fläkt nånstans?
Många skriver att de har såna, men var kommer de ifrån?

www.angelpc.se har både dubbleslot modellen och enkel. Båda låter väl mycket då man kör dem på 12V så det bästa är att kombinera dom med en regulator
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1329&session=2c595c3512544de3bfdf44c8fda46ed9
GTEK har ochså en PCI slot kylare

Och vad skall man ha dom till på en Mac? Kylningen brukar inte vara något problem, och på Mac-plattformen så överklockas det sällan.

Ursprungligen av whoami:

Och vad skall man ha dom till på en Mac? Kylningen brukar inte vara något problem, och på Mac-plattformen så överklockas det sällan.

Det finns andra datorer än mac som kan behöva en och annan fläkt...

Ursprungligen av whoami:

Och vad skall man ha dom till på en Mac? Kylningen brukar inte vara något problem, och på Mac-plattformen så överklockas det sällan.

Till en MDD? Ligger och idlar på 60 C just nu. Tänk dig då de som sysslar med musikproduktion och har ett par värmealstrande PCI-kort i burken också.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2004-04-28 00:04
Ursprungligen av Sundevall:

Till en MDD? Ligger och idlar på 60 C just nu. Tänk dig då de som sysslar med musikproduktion och har ett par värmealstrande PCI-kort i burken också.

Det är prexis vad jag håller på med. Hårddiskar som tuggar som satan o processorer som bara vräker ut värme. och som grädde på mumset: Verax M-10 o M-11. Lite mer kylning skulle inte skada, jag vill känna mig säker på att det inte bara säger pyyys o bluescreen eller nåt mitt i en tagning eller osparad mix... Läste om en som hade klippt hål i macen, kul med radikala åtgärder. Tyst och svalt ska det vara, men det ska ju vara mac också.

Frågan är vad Urdus har läst om PCI-fläktar någonstans inte är det här på forumet i vart fall...;)

60 grader är inga problem eller skall inte vara i vilket fall gränsen ligger i trakterna utav 75-80 grader eller nåt sådant....

MDD har ju en radda CPI slottar med nästintill obefintlig kylning en PCI slot kylare sänker temperaturen för alla PCI och faktiskt hela lådan ner till CPUna!
Detta är bra för den som har byrken full med HDs och kort. Det är även bra för de som vill sänka vartalet på den surriga Delta 120mm fläkten och ändå vill ha anständig kylning.

Distributed folding och slikt brukar ju få datorerna heta. Provade detta på en DGC PC och där får kylfläkten fullständigt fnatt efter ett tag, ett oljud som får Apples vindtunnelmodeller att verka tysta! Vid vanligt bruk är dock denna PC tyst som en iMac. Så nog finns det både PC och Mac som kan behöva förbättrad tyst kylning...

1
Bevaka tråden