Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra native Java på OSX

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker köra en enkel java fil, som jag förstår en exempelfil från Sun, under OSX 10.3.

Killen som skickat filerna kör inte OSX, utan Linux - han föreslog följande: java -jar hello.jar
Detta genererade "Failed to load Main-Class manifest attribute from hello.jar".

Någon som kan bekräfta hurvida nedanstående länk till filen (hello.jar) kan köras från konsolen eller GUI, och isåfall hur?

http://homepage.mac.com/mikael_hegardt/hello.jar

/CX

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-04-26 21:49

den där ska inte gå o köra, det finns ingen "Main-class" specifierat i manifest-filen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-26 22:08

Packa upp filen med vilken "packare" som helst som klarar av ZIP kompression. Mecka in den raden som behövs in i MANIFEST filen.

Ursprungligen av b0bben:

Packa upp filen med vilken "packare" som helst som klarar av ZIP kompression. Mecka in den raden som behövs in i MANIFEST filen.

Hehe...nu kommer vi till den knepiga biten - det var ett tag sedan jag programmerade, och Java har jag dålig koll på. Jag har förstått att det saknas lite lull-lull runt jar filen och det är kanske det du menar?

Efter att jag packat upp den så hittade jag en manifest fil i meta data foldern; vad skall jag lägga till i Manifest filen? Är det svårt eller kräver en längre utläggning så uppskattar jag en pekare till en sida på nätet (med lite tur) där jag kan förkovra mig...

/CX

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-27 11:17

Main-class: mainklassen
Dvs. om du vet vad mainklassen heter, oftast heter den likadant som programmet osv.

Hello kanske?

java.sun.com är väl det bästa att börja med...

Hej

Jag laddade ner din jar fil och inspekterade den. Detta är ingen jar fil du kan köra fristående. För att det ska vara det så måste det finnas en main-klass, dvs en klass som innehåller metoden main. Någon sådan finns inte.

Tittar man i koden till Main.java så verkar detta snarare vara någon slags plugin som ska köras ifrån en annan applikation eller kräver ett speciellt ramverk.

Joakim

1
Bevaka tråden