Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bildskärmskabelskarvande

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag skulle behöva dra en bildskärmskabel genom en vägg. om jag ska skicka kontaktdonet genom väggen blir hålet onödigt stort. Min fråga till er är om det finns några eleganta kontaktdon för att skarva en bildskärmskabel eller om enda möjligheten blir att klippa kabeln itu och sedan försöka löda ihop den så gott det går?
Någon som lött ihop bildskärmskablar?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 20:38

Gör ett stort hål och spackla igen. Löda bildskärmskablar gör man inte ostraffat.
Möjligtvis kan du försöka hitta en VGA>BNC>VGA-adapter och dra RG58 koaxialkable. Då behöver du klämtång och kontaktdonssatser.

Jag har gjort det två gånger, första och sista gången.
Att försöka skarva bildskärmskabel är inget att rekomendera. Rådet att göra ett stort hål och sedan spackla är nog det smartaste att göra.

Hälsningar
Richard

Ursprungligen av David Slättne:

jag skulle behöva dra en bildskärmskabel genom en vägg. om jag ska skicka kontaktdonet genom väggen blir hålet onödigt stort. Min fråga till er är om det finns några eleganta kontaktdon för att skarva en bildskärmskabel eller om enda möjligheten blir att klippa kabeln itu och sedan försöka löda ihop den så gott det går?
Någon som lött ihop bildskärmskablar?

kejrå...
Tack jallafall!

1
Bevaka tråden