Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ftp-ssl...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-24 15:24

Är det någon som vet om en SSL enablad FTP klient för MacOSX som verkligen funkar

CaptainFTP - klarar inte TLS protokollet ordentligt.
RBRowser - klarar den inte heller utan kräver en speciell encoding från servern som bara macosx servers kan ge tillbaka.
FTPEel - funkar tyvärr inte heller av samma anledning som RBrowser

Det är fan handikappat att alla OS har en fungerande FTP-SSL klient utom just macosx..

Jag har provat o kompilera in pftp och pftpfxp för bsd till macosx men deet sket sig rätt radikalt oxå..

Nu ere slut på ideer.. ngn som har en ftp-ssl klient o rekomendera? den ska klara 168bits krypteringen TLS...

Klarar inte trasmit det? www.panic.com

eller ncftp?

Okej jag chansar lite...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-24 18:08

lftp-ssl från och med fink, använder inte ftp så mycket, men hittade den när jag sökte, onödigt att installera fink bara för den iovs.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 16:37

hmm ja jag har testat med grejer från fink, som vanligt funkar inget.. hitta ngt "pftp" det funkar jue iaf o använder ncurses för gränssnitt.. men då upptäckte jag att IDENTD finns inte med i macen, plus att inetd inte e startat by default.. *suck*

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-25 17:40

curl har stöd för detta. Men det är kanske inte ett Terminal-kommando du vill ha...

1
Bevaka tråden