Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BluePhoneMenu ger dig nummerpresentation

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trevliga BluePhoneMenu låter dig koppla exempelvis Sony Ericsson T610 med menyraden på din Mac med bluetooth. Programmet gör att du ser vem som ringer på din mobil och du kan även lista senaste samtalen. Dessutom kan du följa mottagningsnivån och batteritiden på din mobil.

Ladda ner BluePhoneMenu

Har du redan testat programmet? Kommentera!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-23 13:57

Laddade ner och testade med T68. Den ansluter (dock endast om man slår av kopplingen i Adressboken), men visar 0% på täckning och batteri.

Ikonen börjar blinka när det ringer, men den visar inte på något sätt vem det är, varken då eller i samtalslistan.

Borde funka med T68 också, eller? Funkar ju kanon med Adressboken, så då borde det ju finnas stöd för det. Kanske inte för statusfunktionerna dock.

Lite OT: Vet nån om det går att få Adressboken att slänga upp sms eller inkommande samtal överst bland fönstrena? Lite jobbigt att behöva leta fram det...

Senast redigerat 2004-04-23 14:41
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-23 14:42

Det funkar visst att se vem som ringer! Vet inte varför det helt plötsligt gör det nu, men det gör det! Dock funkar inte batteri/täckningsindikeringen. Skulle vilja få den att funka samtidigt som Adressboken dock, för sms:ens skull...

Lite skumt är det: Har jag Adressboken kopplad till mobilen dyker BluePhoneMenu direkt när jag startar det. Om jag däremot startar BluePhoneMenu, och sedan kopplad Adressboken till mobilen, så visar inget av programmen vem som ringer! Hmm... Kör nog med Adressboken ett tag till...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 14:44

Fungerar utmärkt med min T630! Coolt program

  • Medlem
  • 2004-04-23 15:24

Funkar bara bra.

Har provat med T68 och T610 och det fungerar.

T68 visar inte batteri eller mottagningskvalite men den registrerar samtalet.

Senast redigerat 2004-04-23 15:43
Ursprungligen av jsm:

Har provat med T68 och T610 och det fungerar.

T68 visar inte batteri eller mottagningskvalite men den registrerar samtalet.

Jo jag har en T39 och en T68 uppkopplade och den visar för båda samtidigt. Dock vill den inte koppla upp sig mot min P800 som saknar giltigt SIM-kort

  • Medlem
  • 2004-04-23 16:05

Fungerar bra med Z600 också verkar det som.

/majk

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-04-23 16:40

Fungerar på 630 ensam.....men inte tillsammans med Headset HBH-30!!....Headsetet slutar fungera med programmet på.

/tc

  • Medlem
  • 2004-04-23 16:46
Ursprungligen av ThomasC:

Fungerar på 630 ensam.....men inte tillsammans med Headset HBH-30!!....Headsetet slutar fungera med programmet på.

/tc

Det lär bero på att Bluetooth bara klarar av att kommunicera med en enhet åt gången. Problemet med att ha igång Adressboken och Clicker på samma gång går ju att lösa genom att byta port på Clicker. Vet inte om det kan finnas någon liknande lösning på detta problem.

/majk

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-04-23 16:55
Ursprungligen av majk:

Det lär bero på att Bluetooth bara klarar av att kommunicera med en enhet åt gången. Problemet med att ha igång Adressboken och Clicker på samma gång går ju att lösa genom att byta port på Clicker. Vet inte om det kan finnas någon liknande lösning på detta problem.

/majk

Shit!!

Ursprungligen av majk:

Det lär bero på att Bluetooth bara klarar av att kommunicera med en enhet åt gången. Problemet med att ha igång Adressboken och Clicker på samma gång går ju att lösa genom att byta port på Clicker. Vet inte om det kan finnas någon liknande lösning på detta problem.

Bluetooth i sig har ingen sån begränsning, men de flesta enheter brukar bara ha en virtuell serieport (RFCOMM) att koppla upp sig mot. Det går bra att t.ex. skicka filer mellan flera bluetooth-enheter samtidigt.

Ciryon

  • Medlem
  • 2004-04-23 21:10

Nu finns version 1.0.5 att ladda ner.

  • Medlem
  • 2004-04-23 21:31
Ursprungligen av Ciryon:

Bluetooth i sig har ingen sån begränsning, men de flesta enheter brukar bara ha en virtuell serieport (RFCOMM) att koppla upp sig mot. Det går bra att t.ex. skicka filer mellan flera bluetooth-enheter samtidigt.

Ciryon

Misstänkte att jag inte hade full koll på det där - tack för upplysandet.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2004-04-24 00:22

Förstår inte meningen

Vad ska man ha det programmet till? Den finessen finns ju redan inbyggt i operativet...

Starta adressboken bara, klicka på BT-symbolen och vips har man alla de funktionerna.
Dessutom kan man ju skriva sms på datorn direkt ju.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-24 15:19
Ursprungligen av Ted:

Vad ska man ha det programmet till? Den finessen finns ju redan inbyggt i operativet...

Starta adressboken bara, klicka på BT-symbolen och vips har man alla de funktionerna.
Dessutom kan man ju skriva sms på datorn direkt ju.

Blev sugen att kolla in möjligheten att skicka SMS via OS X adressbok när jag läste ovanstående. En funktion jag missat. Är ju kanon! Plus som du säger så ser man ju övriga uppgifter som vem som ringer etc.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2004-04-26 22:53
Ursprungligen av clabur:

Blev sugen att kolla in möjligheten att skicka SMS via OS X adressbok när jag läste ovanstående. En funktion jag missat. Är ju kanon! Plus som du säger så ser man ju övriga uppgifter som vem som ringer etc.

Ja är verkligen en kanongrej!

• Om du får ett sms, kan du läsa det direkt på skärmen och får möjlighet att svara på det.
• Om den som ringer visas namnet om personen finns i adressboken, annars visas numret. Hemligt nummer anges som hemligt.
• Inkommande samtal kan svaras på, bra om man t ex har högtalarfunktion - eller avvisas till upptaget/telefonsvarare.

Jag hade problem med funktionen i 10.2, men numera funkar det klockrent. Ett tips om det inte fungerar är att ta bort parkopplingen från bluetooth-inställningen och göra om proceduren. Man kan också uppdatera aktiva tjänster.

Hur som helst, en kanonfunktion som jag inte tror alla känner till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-23 16:45

Får inte det att funka med min P900. Hittar telefonen men visar endat 0% och 0%. Händer heller inget när någon ringer. Trist. Verkiar ju vara ett häftigt program!

Nokia 6230 funkar också.
Men så är det ju Världens bästa telefon också

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 19:11

får det inte att funka riktigt med min nokia 3650. ser batteristatus och sändning, men numret dök bara upp en gång.

skumt....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-24 22:05

Skickar SMS med adressboken hur gör man det,, jag hittar ingen sådan funktion,,..

Sen så känns väl BluePhone lite onödigt om man har Salling Clicker eller??,,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-24 22:47
Ursprungligen av Fredric:

Skickar SMS med adressboken hur gör man det,, jag hittar ingen sådan funktion,,..

Koppla upp din telefon mot datorn, aktivera BT i Adressboken genom att klicka på BT-symbolen i Adressboken (uppe ovanför grupplistan), högerklicka på någons "mobile"-post och välj "SMS Message".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-24 23:57

Okej,, men jag kan inte skicka ändå,, det går inte att aktivera sms funktionen.. den hittar min z600 fast länkarna till dom funktionerna är döda,,..

Senast redigerat 2004-04-25 13:49
  • Oregistrerad
  • 2004-04-28 07:56

tror ni att det går med en siemens mc60????

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2004-04-28 10:38
Ursprungligen av axxe:

tror ni att det går med en siemens mc60????

Det går om iSync stöder din telefon, kolla www.apple.com/isync/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-04-28 11:15

Fungerar inte med P800

1
Bevaka tråden