Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webstar+mail+max teoretisk fil

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 23:12

Hej,

Har problem med en server som kör webstar 4.5 på en OS9.2 G4, och skulle gärna vilja mottaga lite tips. Webstar har tilldelats minimum 80MB och max 100MB, där den tar 100.

Webstar krashar strax efter att den kommit igång och hunnit uppna upp loggfönstret, men om man stänger av mailen (lyfter ur Mail plug in'en) så kör den klanderfritt. Upptäckte då att Webstars Mail Users fil var väldans stor - 1.99GB, vilket jag tror beror på att något konto har blivit bortglömt...

Frågor:
1: Kan det vara så att vi uppnått gränsen för max fil storlek (om den finns en sådan)?
2: Kan man komma runt problemet på något sätt utan att mista alltför mycket av mailen? T. ex. om det finns något externt program som kan läsa Mail Users-filen och tömma alternativt minska storleken på den?
3: Vet ni något bra program för att tömma ett mailkonto fortast möjligast, utan att ge timeout ifall det skulle vara en väldans massa mail som den behöver lista i den initiala kommunikationen med Webstar. Programmet behöver inte kunna visa mer än subject och avsändare för att man skall kunna bedömma mailet som spam.

Tacksam för all hjälp!!!
//Mellberg
[mellberg vid swipnet punkt se]

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-04-21 21:31

Utan ha en susning om hur Webstar beter sig och egentligen ha programerat något direkt under OS9 så säger jag 32-bitars filsystem! Det var himla bra att du skrev att en fil var på 1.99GB, vilket ligger mycket nära maxgränsen för hur stora filer ett filsystem med 32-bitars filpekare klarar av. Är det rätt gjort(tm) så ska det inte gå öht att öppna en för stor fil. Då ska OS:t säga ifrån och returnera ett felmeddelande.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 07:03

Ja, jag antar att det är storleken som är problemet. Jag har provat att öppna upp filen i Alpha 7, men inte ens där går den att öppna, och Alpha brukar kunna öppna rätt stora filer...

Vad har det här med utveckling att göra? Du kanske får mer hjälp om du väljer ett annat forum för din fråga.

Joakim

1
Bevaka tråden