Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa Racerspelet för OSX, Gratis!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 16:20

Det här har jag luskat ut, det är en riktig simulator, du kan göra egna bilar till den.

Allt vad det gäller fysik är inräknat är där, det går att köra Multiplayer mot Win/Linux/Mac !
10mb att ladda ner.. Snyggt !... GRATIS och går ni in på länkarna
finns över 1000 bilar/banor att ladda ner!!

Vill ni ändra saker som upplösning, knappar osv får ni gå in i mappen och ändra på
respektive *.ini fil med textredigeraren...

Vill ni ha fullscreen så ändrar ni det i gfx.ini där kan ni också välja om ni vill spänna ut bilden över mer än en skärm och blandannat kvalite och upplösning.

Man styr med musen då analog styrning passar bäst i denna typen av spel, i inifilen kan
du också sätta på om du har ratt..eller ställa om till keyboard som funkar sämmre...
gasa genom att föra musen uppåt.

Det finns en nyarte betaversion än den som finns på sidan. helt ny grafikmotor och förbättrad fysik, om någon blir mer insatt kan jag skicka den (EDIT: Har dock bara denna till PC )

Rekomenderas varmt! http://www.racer.nl

Edit: Råkade ta bort posten, la tillbaka den nu.

Senast redigerat 2004-04-25 03:47
  • Avstängd
  • International user
  • 2004-04-20 16:36

Länken funkar inte?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 22:44
Ursprungligen av Mattias L:

Länken funkar inte?

Nu gör den..

Bästa om det är detsamma som gratis håller jag med i övrigt suger det fett...Förbättrad fysik...Nja jag vet inte det. Hur verkligt är det att dra in i en bergvägg i 400 blås och inte få en skråma på bilen och förutom det bilen slutar ju aldrig att rotera/volta...Ljudet är väl inget att hänga i julgranen heller maken till oljud får man leta efter...

Om ovanstående är dina preferencer för det bästa bilspelet för OS X så okej för mig är det det inte...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 22:41
Ursprungligen av xplane:

Bästa om det är detsamma som gratis håller jag med i övrigt suger det fett...Förbättrad fysik...Nja jag vet inte det. Hur verkligt är det att dra in i en bergvägg i 400 blås och inte få en skråma på bilen och förutom det bilen slutar ju aldrig att rotera/volta...Ljudet är väl inget att hänga i julgranen heller maken till oljud får man leta efter...

Om ovanstående är dina preferencer för det bästa bilspelet för OS X så okej för mig är det det inte...

Du läste såfall itne vad jag skrev den i den nya betaversionen, som INTE finns poå deras hemsida..har den hemma nu.. krockar bilen som vanligt när man kör mot klanten den flyger inte villt..

Sen vill jag påminna att spelet är gjort av en enda person... Det HAR potential, fysiokmotorn grafikmotorn och allt annat är skriven av en person.. Spelet ska fungera som en simulator eller för folk som vill testa 3dmodeller i spel... Men jag spelar det som vanligt bilspel eftersom det inte finns mycket andra alternativ gtill mac.. och knappast många där du kan ladda ner egna bilar o banor....

  • Medlem
  • 2004-04-20 17:14

Racer är faktiskt ett spel som har potential att bli någonting bra när det väl släpps i skarp version. För dom som inte vill styra med musen så ska ratt fungera. Det krävs en snabb burk dock för att få bra känsla i spelet.

Ursprungligen av XedoZ:

Racer är faktiskt ett spel som har potential att bli någonting bra när det väl släpps i skarp version. För dom som inte vill styra med musen så ska ratt fungera. Det krävs en snabb burk dock för att få bra känsla i spelet.

Jag har aldrig mindre än 58fps i miljontals färger och 1024x768...Spelet påminner en del om Insane men det är en bit kvar till dess fysik.

http://www.codemasters.com/insane/eng/html/game_html/insane.zip

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 19:01
Ursprungligen av xplane:

Jag har aldrig mindre än 58fps i miljontals färger och 1024x768...

http://www.codemasters.com/insane/eng/html/game_html/insane.zip

Inte om du laddar ner Swiss Stroll och bränner 8:or med massa rökpuffar..

codemasters och fysik går inte ihop

medmindre bra fysik är en bil med en pinna i mitten som bilen roterar runt. den sk. colinmcrae fysiken

Ursprungligen av johan dansk:

codemasters och fysik går inte ihop

medmindre bra fysik är en bil med en pinna i mitten som bilen roterar runt. den sk. colinmcrae fysiken

Har du lirat TOCA?, kom inte o säg att codemasters inte kan göra spel.

Codemasters? Var det inte dom som gjorde Micromachines-spelen?

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Codemasters? Var det inte dom som gjorde Micromachines-spelen?

O yea

Men Micromachines är ju kul

Nu har jag inte hunnit prova än (sonen spelar Bugdom 2 på G5'an) men superlativer är alltid fel. Det blir mindre surt och mindre besvikelser om man säger "intressant gratis racerspel för OSX".

Allt som är "ultimate" gör mig skeptisk och misstänksam.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 23:46
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Nu har jag inte hunnit prova än (sonen spelar Bugdom 2 på G5'an) men superlativer är alltid fel. Det blir mindre surt och mindre besvikelser om man säger "intressant gratis racerspel för OSX".

Allt som är "ultimate" gör mig skeptisk och misstänksam.

Kom gärna med förslag om ett annat bättre Racingspel till mac, nu tittar jag inte bara på synpunkter som sjävla spelet utan att det är open source, och att du i princip kan ändra allt du vill i hela spelet...

Ursprungligen av jockeleu:

Kom gärna med förslag om ett annat bättre Racingspel till mac, nu tittar jag inte bara på synpunkter som sjävla spelet utan att det är open source, och att du i princip kan ändra allt du vill i hela spelet...

Nu snackar vi fysik!

http://www.reelmotion.com/reelapp.htm

  • Medlem
  • 2004-04-22 00:37

Jag tyckte det var bra. Banorna var kanske lite sådär iofs, bortsett från Swiss stroll.

  • Medlem
  • 2004-04-22 01:25

jockeleu: har du lust att lägga upp den där nya betan någonstans så man kan testa den? Eller skicka den via mail.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-22 09:31

Säger som Xedoz; vill också ha nya betan. Kan du maila den eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-22 10:37

Så, när ska vi koppla ihop oss och visa hur kassa vi alla är på att styra en sladdrig bil med en mus?

Det fanns en länk till nån bilmodellerare, men länken var kass. Nån som vet om den finns nånstans?

För det finns väl inga Saabar till spelet? Inga jag kunde hitta i alla fall. Saab 96 eller Volvo PV eller Amazon, då är jag med! Eller varför inte P18 och Sonett?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Saab 96 eller Volvo PV eller Amazon, då är jag med! Eller varför inte P18 och Sonett?

Med tanke på o-ljudet som bilarna för så borde det te sig rätt så realistiskt med en tvåtakts SAAB

Ärligt talat open source eller inte, ljudet är under all kritik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-22 11:42

http://www.racer-xtreme.com/car_index.php <- för lite kärror, gör en egen Amazon Ingemar
Man borde kunna spela in ljudet från sin egen bil och lägga in, måste gå på något sätt. Men hursomhelst är det ett jädra projekt och min bils ljud är inte det fetaste man kan välja...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 20:08
Ursprungligen av Linus:

http://www.racer-xtreme.com/car_index.php <- för lite kärror, gör en egen Amazon Ingemar
Man borde kunna spela in ljudet från sin egen bil och lägga in, måste gå på något sätt. Men hursomhelst är det ett jädra projekt och min bils ljud är inte det fetaste man kan välja...

Inga problem spela in en wav fil på 2-3 sekunder och lägg in den som engine.wav i valfri bilmapp..

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 13:29

Har varit inne och letet på hemsidan men hittar inte vad det är för systemkrav för att köra spelet. Någon som vet?

  • Medlem
  • 2004-04-22 13:35
Ursprungligen av Perry:

Har varit inne och letet på hemsidan men hittar inte vad det är för systemkrav för att köra spelet. Någon som vet?

iBook G3/800 funkar, men är lite slött. Jag skulle tro att alla macar som är snabbare än den funkar OK. Min bärbara PC på 1,7 funkar prima med samma grafikkort som iBooken, så det är processorn som är boven.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 17:25
Ursprungligen av Perry:

Har varit inne och letet på hemsidan men hittar inte vad det är för systemkrav för att köra spelet. Någon som vet?

Jag får 30 fps på spelet och jag kör en B/V G3 300 mhz 448 mb RAM ATI RADEON 7000 32 mb.
Men jag använder ett program som heter GFXSetup, som gör så att man kan välja bort massor av options, som inte går att göra i spelet. Annars så låg den runt 8-12 fps

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 20:09
Ursprungligen av Alle:

Jag får 30 fps på spelet och jag kör en B/V G3 300 mhz 448 mb RAM ATI RADEON 7000 32 mb.
Men jag använder ett program som heter GFXSetup, som gör så att man kan välja bort massor av options, som inte går att göra i spelet. Annars så låg den runt 8-12 fps

Du kan välja bort massvis i gfx.ini ...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-22 14:34

Försöker spela i nätverk med min G5 och pappas pc. Får det inte att funka... :/ Nån annan som fått det att fungera?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-22 18:30
Ursprungligen av Wojpa:

Försöker spela i nätverk med min G5 och pappas pc. Får det inte att funka... :/ Nån annan som fått det att fungera?

Fick det att funka nu. Bättre iaf. På Macen funkar det, men på PC:n ser jag inte motståndarens bil.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 20:06

Hmm, sorry killar får göra en edit =(... Betan finns bara tillgänglig till PC änsålänge...
Är någon fortfarande intresserad kan ni PM'a mig.. men ja får ändra det i inlägget... Men det kommer antagligen innom kort på MAC också... skriver en liten update då..

Bevaka tråden