Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: Hur man förför en admin

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dom flesta vet hur mycket jobb det är att driva så många olika forum som MantaRay gör idag - vi har över 13.000 registrerade medlemmar och det finns en hel del grejer att fixa varje dag.

Vi tar upp samma sak ofta - allt är gratis och det finns inte några betalda administratörer som kan svara på supportfrågor inom en viss tidsperiod om det inte är akuta ärenden. På vår supportportal http://www.mantaray.se/support/ kan du skapa supportärenden och vår snitt-tid för svar är under 24 timmar för vanliga ärenden och några timmar för akuta frågor.

God kundservice? Nja, det skulle gå att göra mycket bättre men inte kostnadsfritt.

Det finns forumregler som reglerar det mesta på forumen. Skriv gärna en rad i feedback om du har några frågor - ytterst sällan modererar vi 99mac sedan livsstil flyttade till Offtopic. Det är skönt för alla inblandade.

Att snällt be en admin eller moderator om hjälp ger nästan alltid snabba och bra resultat. Att hota om polisanmälan eller andra sanktioner för rena struntsaker gör bara folk sura - vi jobbar här ideellt för att du ska ha en trevlig stund. Naturligtvis är det en helt annan sak om det verkligen är akuta ärenden med påhopp eller andra brott mot forumreglerna.

Varför skriver jag det här? Just för att en medlem hotar att polisanmäla MantaRay om vi inte tar bort en diskussion enligt hans önskemål omedelbart. Diskussionen försvann och det gjorde hans medlemskonto också - på under en timme!

Låter spännande. Vad handlade det om..?

Det spelar inte någon roll egentligen - jag ville mest skriva av mig lite för jag är irriterad. Man kommer så långt med att vara vänlig.

Jag inbillar mig att det börjar gå inflation i hot om stämningar och polisanmälan även i rätt triviala frågor mest för att visa att man inte fegar att sätta ner foten. Frågan är om inte dom flesta ger sig direkt när dom inser att "oj! jag kan bli stämd för att jag inte håller med Lasse på internetforumet". Kanske är det just ett internetfenomen - frågan är om det förekommer i samtal öga-mot-öga.

På en så trevlig plats som 99mac ska inte sånt förekomma tycker åtminstonde inte jag.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2004-04-22 22:54

Det tycker inte jag heller.

Vi mac-muppar ska inte gräla. Bara mysa.

Tack för en suverän mejltjänst förresten. För första gången på ett halvår slipper jag att få i snitt 100 spam-mejl/dag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-29 11:26
Ursprungligen av Björnström:

Kanske är det just ett internetfenomen - frågan är om det förekommer i samtal öga-mot-öga.

På en så trevlig plats som 99mac ska inte sånt förekomma tycker åtminstonde inte jag.

Det är definitivt ett internetfenomen. Det finns så många människor som inte vågar säga ifrån på jobbet, i skolan eller i familjen. När de kommer ut på nätet släpper de loss all frustration. Dessutom är det tämligen många som inte inser att "nätspråket", trots alla smilies eller emoticons, är ett skriftspråk. De subtila (eller ibland inte så subtila ) signaler som följer med talat språk, i synnerhet öga mot öga, finns helt enkelt inte.

De flesta människor planerar sitt skriftspråk mycket noga när de skriver brev t. ex. Dock slänger de iväg starkt affekterade inlägg på ett forum utan att fundera. Detta är delvis befriande, men också riskabelt. Det är så lätt att bli missförstådd.

Gratisforum, och i synnerhet så kvalitativa forum som 99mac, är inte en rättighet utan en förmån, en förmån som vi skall vara rädda om. Därmed måste vi vara rädda om dem som driver dem.

Vänligen, Ylan

Får mig att tänka på ordspråket "den som gapar efter mycket..."

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Får mig att tänka på ordspråket "den som gapar efter mycket..."

... vrider ofta käken ur led. Eller det var kanske inte det du tänkte på? Keep up the good work Björnström! Här skall vi ha trevligt!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 08:11

"-Otakt är världens lön" sa batteristen...

Var hittar jag forumreglerna? Kan inte hitta dem... (och kommer säkert känna mig helkorkad när det visar sig att det finns en tydlig länk som jag helt missat... )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-29 22:21

Är det på allvar så att det snackats om stämningar och polisanmälan av 99mac/admins?

Ursprungligen av acke:

Är det på allvar så att det snackats om stämningar och polisanmälan av 99mac/admins?

Det är utrett nu och förpassat till historien. Det är fascinerande hur folk tar till kraftord i sina mail och kommentarer via nätet men när det verkligen kommer till kritan är det bara skitgrejer.

Det mest "komiska" var ju idioten som sålde Performor för miljarder och hotade med miljarstämningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-01 13:32
Ursprungligen av Kristofer G:

Det mest "komiska" var ju idioten som sålde Performor för miljarder och hotade med miljarstämningar.

Just det, den galningen.

1
Bevaka tråden