Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBB erbjuder 100 Mbit för 895 kronor.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BBB skickade ett mail till mig idag.

Citat:

Äntligen! Nu kommer 100 Mbit/s!
Hej!

Nu är det äntligen dags för 100 Mbit/s som du har anmält intresse för. Bor du i en fastighet som är ansluten till Bredbandsbolaget, kan du få en Internetuppkoppling med 100 Mbit/s. För att få tillgång till den nya tjänsten måste du först ha ett vanligt abonnemang med 10 Mbit/s från Bredbandsbolaget. Tjänsten kommer att lanseras löpande under en tvåveckorsperiod. Från och med idag finns tjänsten i Vasastan, Norrmalm och Östermalm i Stockholm. Inom två veckor öppnas tjänsten i resten av vårt nät. Vi återkommer till dig med mer information när tjänsten är lanserad i hela Sverige.

Så här växlar du upp ditt abonnemang:
Om du bor i Vasastan, Norrmalm eller Östermalm i Stockholm kan du beställa redan idag. Klicka på länken, så kommer du till Kundsidorna. Logga in som vanligt och klicka vidare till Webbshopen som ligger under Mitt konto. Där kan du enkelt beställa 100 Mbit/s, förusatt att tjänsten är tillgänglig hos dig. (OBS: Endast abonnemangsinnehavaren kan uppgradera från 10 till 100 Mbit/s och endast om tjänsten för närvarande är tillgänglig.)

ÄNTLIGEN! 100 Mbit/s

2. När du beställt 100 Mbit/s behöver du bara starta om datorn för att få din högre kapacitet. Sedan är det bara att trycka gasen i botten och köra.

Priser
Startavgift: 895 kr*
Månadskostnad. 895 kr*
Extra trafikkvot:200 kr/100 GB

Trafikkvot
Abonnemanget har en väl tilltagen trafikkvot på 300 GB/månad (både nerladdad och skickad data). Det motsvarar ungefär 60000 vanliga mp3-filer eller ca 60 DVD-filmer i DivX-format. Behöver du mer, kan du köpa till extra trafikkvoter på 100 GB för 200 kronor. (Max 1000 GB extra kvot.). På Mitt konto ser du fortlöpande hur mycket du har kvar av kvoten. Epost, eventuella telefonisamtal via Bredbandsbolagets telefonitjänst, spel på våra spelservar, PC-TV, Bredbandsbio och trafik till och från Bredbandsbolagets webbplats påverkar inte din trafikkvot.

Välkommen till en ännu snabbare uppkoppling!

Hälsningar
Bredbandsbolaget

*Lokala avvikelser kan förekomma.

© Bredbandsbolaget
2004 B2 Bredband AB (publ)
Reg.Nr: 556557-5825 Säte: Stockholm

Ärligt talat, 100 Mbit känner jag inte att jag behöver idag. Men visst vore det lite glassigt med 100 Mbit. Däremot så har jag ju trådlöst här hemma och då kan jag ju inte utnyttja dessa 100Mbit då airporten klarar 56 Mbit.. Finns det någon trådlös uppkoppling för konsumenter idag som klarar 100 Mbit eller mer?

Jag väntar i alla fall med 100Mbit ett tag till. 10 Mbit räcker långt!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-04-22 16:31

nej det finns ingen trådlös som klarar 100mbit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-22 16:41

*drol*

Sitter själv med Bonets 2.5... En speedbump vore förträffligt...

Då börjar vi sända TV hemifrån dig då? Har du snygg pyjamas?

Krafikkvot, hmm... Sen kan man undra om man verkligen kommer upp i 100 Mbit/s, eller om det är en teoretisk hastighet ala 56 Mbit Airport. Och vad är det för hastighet upp egentligen?

Citat:

Det motsvarar ungefär 60000 vanliga mp3-filer eller ca 60 DVD-filmer i DivX-format.

haha, dom vet iaf om vad folk användar deras linor till.

  • Medlem
  • 2004-04-22 17:06

Wow... dä va snabbt. Jag har bara 1Mbit, och tycker att det är bra...

Det funkar t om att titta på film med vad de i streamingbranschen kallar "nära DVD-kvalitet". Lite sämre än VHS skulle jag kalla det, men ändå. Med 100Mbit kan man ju streama DVD med råge.

  • Medlem
  • 2004-04-22 17:47

Intressant och förståeligt att BB lämnar flatrate och sätter en gräns på hur mycket trafik man får använda för 895 kr. Undrar hur många hemanvändare som egentligen har verklig nytta av en sådan tjänst.

Man kan iofs skryta med den och det är väl nytta eller "Jasså? Har ni 60 som jobbar på ert kontor bara 20 Mbit och dela på? Jag har 100 Mbit hemma och jag bor ensam."

1
Bevaka tråden