Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

8mbit/s hos Tiscali utan begränsningar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tiscali erbjuder nu 8mbit/s i vissa orter för samma pris som 0,5mbit/s dvs. 298:-/månad ("marknaden" verkar dessutom ha reglerat tjänsten så att den är utan nedladdningsbegränsningar). Jag väntar som bäst på att min station skall bli klar så att jag kan slippa modemet och få svindlande 0,5Mbit/s. Men i augusti när 8mbit/s finns även i Kungsbcka, blir det åka av

Mer info finns på: http://www.tiscali.se/privat/adsl/upptill.php

Vad tar dom i uppkopplingsavgift?

Ursprungligen av whoami:

Vad tar dom i uppkopplingsavgift?

595:-...

Rätt O.K, men ingen fast IP.

Men till skillnad mot övriga bolag får man betala för nedladdat material....Visst gränsen ligger på 17Gb men tom Telia valde bort bgränsningen för ett antal månader sedan. Deras gräns låg på 10Gb på tjänsten Telia 2000.

Inte O.K längre...

Om jag har fattat det rätt så har Tiscali nu två 8mbit/s tjänster. En med begränsad nedladdning som heter "Extra" och en som heter "Basic" som är utan begränsningar (precis som 0,5 Basic). Varför någon vid sinnens fulla bruk skulle välja Extra om bägge två finns är dock obegripligt. Tiscali verkar skilja på tjänsterna eftersom personer som tecknar Extra-abb kan mot en avgift byta till Basic med samma bandbredd när den installeras. Jag bedömmer att det är utan nedladdningsbegränsningar (om det inte står något i det finstilta som jag bommat)

Den nya tjänsten som succesivt håller på att byggas ut är upp till 8mbit/s det är en viss skillnad...Ingen garanti dvs.

"Best efford" eller vad det heter åter igen. Nä, man vill veta vad man får för sina pengar...

Jag har Telia 500 idag för 375 kr/mån. Jag har precis fyllt i blanketten för Tiscali. Jag spar nästan 1000 kr/år och förmodligen får jag snabbare uppkoppling. Telia kunde inte svara på var min telestation ligger men vi kom iaf fram till att jag kunde få Telia 8000 (som jag nu fick reda på att de hade) så då borde jag ju kunna få lite snabbare än 0,5 Mbit/s med Tiscali.

Tack för tipset.

OK det är "best effort" som gäller. Jag inte säga att jag gillar det, men eftersom man inte pyntar för mer än 0,5 och man är garanterad det så ser jag ingen risk med det hela. I bästa fall får man 8mbit/s och i värsta fall får man det man har betalat för. Jag skall testa det när möjligheten ges.

1
Bevaka tråden