Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Himmelriket för Macanvändare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Foto: APBM
Apple har skapat Executive Briefing Centers som används vid pressreleaser och viktiga möten. Lokalerna är specialbyggda för att ge rätt känsla och innehåller mängder av Macar och andra trevligheter.

"Steve Jobs practically lives in Apple's Executive Briefing Center in Cupertino, Calif" säger Frank Boschi på Association of Briefing Program Managers (ABPM).

På väggen i entrén står texten "Here's to the Crazy ones" och rejäla Think Different ansikten syns på väggarna i övrigt. Titta in och få lite idéer kring hur du själv skulle inreda ditt lägenhet eller kontor - vi är väl Macälskare allihopa?

99mac har blivit inbjudna till den europeiska motsvarigheten som är baserad i Paris. Om vi får möjlighet kommer vi erbjuda ett rejält bildreportage i början på Maj. Något att se fram emot!

Se bilder på ABPM.com

Läs mer om Executive Briefing Center på Presentation.com

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-04-21 12:36

Macarna på bilderna ser ju ut att vara lite "out of date" om man säger så..

Artikeln skrev publicerades första gången 2002.

Därför blir det ju extra spännande med nytagna bilder á la Maj 2004, eller hur?

Varje amerikanskt teknikföretag med minsta gnutta självkänsla har sådana här Briefing Centers. Jag har besökt ett av IBM:s typ 17 stycken och Microsofts dito i Redmond. Det är ganska påkostade saker där företagsrepresentanter träffar kunder för bearbetning inför stora affärer och liknande. Microsoft hade många flådiga teknikdemos som man kunde leka med mellan mötena

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 19:51

då säger jag bara "Thinkdifferent"

Jag har varit på Apples Executive Briefing Center i Paris och det stället är ingen lek...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-21 23:57

Jag har varit på Apple:s Executive Briefing Center i Kalifornien faktiskt. Det var lite ballt - påkostade lokar är väl bara ett förord… 2001 hände det - bilderna ser exakt ut som jag kommer ihåg det.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 17:42
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag har varit på Apple:s Executive Briefing Center i Kalifornien faktiskt. Det var lite ballt - påkostade lokar är väl bara ett förord… 2001 hände det - bilderna ser exakt ut som jag kommer ihåg det.

Och jag var där sommaren 1999. Länge sedan nu. Inte fullt så många macar längs med väggarna då. De hade väl fullt upp med att få ut den gamla iMacen till kunder på den tiden...

Nu har tydligen någon raderat texten jag postade där jag tipsade om bilderna från AEBC i Paris. Moget.

1
Bevaka tråden