Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

cross-platform

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-21 16:21

Hej!

Om man kör cross-platform, eller i alla fall då och då byter källkodsfiler med PC och Linux-folk, hur löser ni andra problemet med unicode? Jag vet att Mac gör rätt och de andra fel. Word-document och sådant funkar ju jättebra men när jag öppnar en textfil som jag skapat på en SUN-burk ser den ut som kattskit i emacs eller annan editor i Macen.

Detta är ju iofs inte ett svårt problem såå någon måste väl ha lösningen, orkar inte komponera ihop en konverterare just nu.

/hpe

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 17:58

Använd t.ex. BBEdit så har du det direkt. De flesta editorer har sådant inbyggt, annars kan du prova ett program som jag skrev ihop för en kille i USA, kolla på http://www.mootjelitt.com/freeware.html programmet heter CharCode eller var det CodeChar??

Skillnaden är vilken teckenkodning och metod att signalera ny rad du använder. Linux/Unix och Mac OS X innebär praktiskt taget inga problem. Se bara till att du använder Unix line endings och t.ex. ISO Latin 1 som standardinställningar i dina texteditorer.

Exakt vad är det förresten som blir konstigt?

Ciryon

1
Bevaka tråden