Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fakturering av webbsajt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-21 18:23

Hej,

Undrar hur övriga företagare i webbranschen gör när ni fakturerar jobb ni gjort. Jag tänker speciellt på hyra av webbhotell. Låter ni webbhotellet fakturera era kunder direkt, eller går det genom er? Har ett jobb (på gång) där jag tänkt anlita Levonline som leverantör av webbhotell, och funderar på vad som funkar bäst? Blir ju på ett sätt krångligare för mig, men jag vill samtidigt att min kund ska få det så enkelt som möjligt (konkurrerar med 2 andra företag om jobbet ).

Tacksam för råd från erfarna!

/Samuel

Jag gör precis som du - vi är återförsäljare för Levonline. Vi registrerar konton åt kunderna och sätter oss själva som teknisk kontakt. Vid registreringen anger vi vårt åf id som gör att vi får provision.

Levonline faxar kontouppgifterna till oss samtidigt som allting postas direkt till kunden (faktura + kontouppgifter).

Fungerar fint.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-04-21 18:42

Jag är ÅF för HotellWWW och jag loggar in beställer konto och får faktura, avtal och hela köret.

Jag står som Teknisk kontakt och betalare.

Så får jag en faktura ifrån HotellWWW med ett otroligt bra ÅF pris så fakturerar jag kunden själv sedan.
Tycker det har funkar fint. Man kan sätta egna priser, antigen tar man hotellWWW's vanliga pris eller så går man ner eller upp lite beroende på kund

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 01:20

Jag kör liknande med Digikom och måste säga att jag är riktigt nöjd. De kunder jag haft ligger i regel med sina webbsidor hos mig dessutom. Mailen har många egna servrar för dock.

www.jensjakob.se

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-22 10:54

Tack för era svar! Alltid skönt att få input från andra i branschen.

En annan fråga som dykt upp. Har ni något förslag på en "utvägsplan" så att säga, om er verksamhet läggs ner om ett par år? Jag har inte tänkt så långt, har ju inte tänkt lägga ner min verksamhet inom överskådlig framtid. Men min potentiella kund väckte frågan, och jag hade inget bra svar.
Har ni någon backup-plan? Vad säger man? Vem tar över support osv. om ni lägger ner verksamheten?

Som sagt - vi låter ju Levonline sköta allt. Vi tar bara provisen.
Då är både du och din kund "fria".

Utvägsplan hade jag inte, däremot ett samarbete med ett konsultbolag som såg ungefär likadant ut som mitt som skulle kunna kliva in om jag blev påkörd av en buss eller långtidssjuk eller dylikt.

När jag la ner mitt konsultande (blev anställd av en nöjd kund) så letade jag reda på rätt konsult för varje kund och var med på de första mötena tills allt flöt på fint. Om någon inte var nöjd med något så kunde de höra av sig till mig i några månader.

1
Bevaka tråden