Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LW 4/600 med OS X?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-15 17:25

Har en LaserWriter 4 / 600 som funkar bra. Hur får man den at köra med en Cube (inga kortplayser för ADB-kort...) och OS X 10.3.x?

Har en Farallon EtherWave som ska kunna funka, men behöver den ström i tillägg till ethernet/närverkskabeln?

Något klokt huvud med en bra idé? :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-04-21 11:23

Någon borde ha en idé, dessutom finns det gott om dessa utmärkta och billiga skrivare att tillgå. Fick erbjudande om en fullt fungerande med 4 tonerkasetter för 700,-...... Lexmark kan slänga sig i väggen.

Ursprungligen av KSK:

Någon borde ha en idé, dessutom finns det gott om dessa utmärkta och billiga skrivare att tillgå. Fick erbjudande om en fullt fungerande med 4 tonerkasetter för 700,-...... Lexmark kan slänga sig i väggen.

Mycket pengar för en skrivare som du inte kan skriva på...Använd den som bokstöd istället eller som en extra pall.

  • Medlem
  • 2004-04-21 13:12

Tackar för ett riktigt konstruktivt förslag. Som sagt funkar utmärkt med OS 9 och jag användar det hela den vägen.
Tror inte tonen blir trevlig om besserwissare och översittare egnar tid åt att utäska sin överlägsenhet framför att vara i forumet som normalt vettigt folk. Dessutom står det Värsting PC med dundergrafik och überstor hd.......
Använder du anabole på den också....
Har också PC stående, men vad du gör på en Macsida vet jag inte. Spara mig åtminstone från ditt vidare framträdande på sidan om du inte är genuint intresserad.

Ursprungligen av KSK:

Tackar för ett riktigt konstruktivt förslag. Som sagt funkar utmärkt med OS 9 och jag användar det hela den vägen.
Tror inte tonen blir trevlig om besserwissare och översittare egnar tid åt att utäska sin överlägsenhet framför att vara i forumet som normalt vettigt folk. Dessutom står det Värsting PC med dundergrafik och überstor hd.......
Använder du anabole på den också....
Har också PC stående, men vad du gör på en Macsida vet jag inte. Spara mig åtminstone från ditt vidare framträdande på sidan om du inte är genuint intresserad.

Tyvärr kan jag inte göra dig till viljes... Förövrigt finns det bra rättstavningsprogram att tillgå...

Jag har en 4/600 som är kopplad till nätverket via en Farallon EtherMac LocalTalk/Ethernet-adapter. Jag vet inte om de går att få tag på längre, men det kanske finns något liknande. Hittar du något sådant kommer skrivaren att funka alldeles utmärkt med 10.3. Drivrutiner finns i systemet.

  • Medlem
  • 2004-04-21 13:22

Se där ja!

Macanvändare har en bra attityd, helt uppenbart. Jag har en sådan adapter, hittade iofs typ drivrutiner, men det hela ville inte riktigt laddas. Behöver Farallon EtherMac LocalTalk/Ethernet-adapter ström iform av egen strömadapter eller funkar det med enbart adaptern?

Ursprungligen av KSK:

Macanvändare har en bra attityd, helt uppenbart. Jag har en sådan adapter, hittade iofs typ drivrutiner, men det hela ville inte riktigt laddas. Behöver Farallon EtherMac LocalTalk/Ethernet-adapter ström iform av egen strömadapter eller funkar det med enbart adaptern?

Ja, strömadaptern behövs. Tänk på att det inte funkar med AppleTalk över trådlöst nät om du inte har en Airport-station från Apple (eller Netgear har jag hört). Jag skriver ut via min gamla G4 som har skrivaren utdelad.

Har själv en dylik skrivare. Har satt upp min gamla PB5300 med Apple LocalTalk Bridge som brygga mellan LocalTalk och Ethernet.
Kan skriv ut från RedHat 9.0, Win98, XP, NT och Win2000 förutom från OSX och OS9.
Skrivaren går som ett spjut. Bra att ha en PostScript skriva tillgänglig ibland.

Om jag inte missminner mig totalt så medföljde det en strömadapter till Farallons prdukter.
Vore tacksam om komentarerna ej gäller meningsbygnad och stvaning utanom man kan skriva ut på en LW 6/400.

Hälsningar
Richard

Ursprungligen av KSK:

Se där ja!

Macanvändare har en bra attityd, helt uppenbart. Jag har en sådan adapter, hittade iofs typ drivrutiner, men det hela ville inte riktigt laddas. Behöver Farallon EtherMac LocalTalk/Ethernet-adapter ström iform av egen strömadapter eller funkar det med enbart adaptern?

  • Medlem
  • 2004-04-21 13:49

Åh, en duktig kverulant som aldrig har skrivit fel.........
Några direkta tankar: Suck..... Va´ trött jag blir. Den sista idioten är ännu inte född.
Ni andra i forumet får ha mig ursäktad för att jag tar till mothugg.
Och så låter vi den negativa sidan av tråden död hen, till allas gemensamma glädje.

Härligt, fram med järnröret bara, det jävligaste är att jag för knapt ett år cedan schlängde minnst 10 sådnaa däringa skrivare ni pratar omm...

  • Medlem
  • 2004-04-21 14:43

Fick tag på Farallon EtherMac LocalTalk/Ethernet-adapter för drygt ett år sedan. Men då var det utan strömadapter....
Men man kan inte hinna med allt, tyvärr. On the bike för min del... Ner i källaren efter möjliga och omöjliga adaptrar.

1
Bevaka tråden