Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FileMakerdriven websida?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-04-19 10:38

Vet någon om det finns en färdig hemsidelösning till FileMaker? Där man kan ändra på innehållet direkt på webben. Letar efter något mycket enkelt men med inloggning så inte vem som helst kan ändra på den.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-04-20 00:36

Hehe Taz, har precis bestämt mej för att satsa på Lasso istället. Men tack så mycket, fast jag visste redan att du håller kurser i det

Jag har en Workshop i Lasso imorgon faktiskt! Säg till om du behöver hjälp med Lasso, det finns flera duktiga Lasso-användare här på 99Mac, förutom mig.

/Ola
P.S. I Workshopen så kan det tänkas att man får tillgång till ett CMS jag byggt för Lasso, mycket enkelt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-04-20 12:45

Sweet, har precis beställt en bok om Lasso Boken, hoppas den kan hjälp mej. Men det gäller ju att komma igång, och MySql och jag är inte riktigt vänner så jag lär hitta någon nybörjarguide.
Tur att MySql kommer inbyggt i Lasso förra installationen av den gick inge bra.

Trevlig sak med Lasso: man får ett webbaserat admingränssnitt i vilket man kan skapa användare, grupper, databaser, tabeller och kolumner. Man kan också skicka SQL-kommandon direkt till vald datakälla.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-04-20 16:00

Varför är du aldrig på MacNytt chatten Taz? Så kunde man tala med dej i realtime.

Utan att starta ytterligare ett flamewar, så nöjer jag mig med att säga att Macnytt inte är en webbplats som står speciellt högt i kurs hos mig. Om någon vill ha motiveringar så kan jag garantera er att jag inte tänker svara på det (igen). Bara låt mig ha min välgrundade åsikt för mig själv tack.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-04-21 08:47

Alltså jag medade iChatten... jag är på båda forumen men jag är ofta på iChat på kanlen Macnytt.
Tror att det fanns en 99mac kanal i början, men den var det aldrig någon på..

Och tack Taz för att du håller dina åsikter för dig själv, jag vet vilken snuskig fantasi du har

Det framgick att du menade iChat.

1
Bevaka tråden