Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Isync och P900

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-16 11:20

Varför är syncningen med SE P900 så darrig? Jag kan skicka filer etc via bluetooth men så fort jag kör isync så fungerar det typ lite då och då och oftast måste telefonen ligga väldigt nära datorn för att det ska fungerar. Isync ger felmeddelandet "Kunde inte ansluta till P900", har försökt att parkoppla igen men det har ingen betydelse..

Hej!
Jag håller med dig om att det kan kärva ibland. Jag får ofta slå av BT:n i telefonen och slå igång det igen. Då först funkar det. Inget klockrent alltså. Hur man blir av med problemet vet jag tyvärr inte.
Mvh
Svertbjorn

Knapplåset!?

Läste nånstans om P900 och Bluetooth sync kan störas av att "knapplåset" är igång på mobilen.
//Johan

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-20 08:12
Ursprungligen av Johan Granström:

Läste nånstans om P900 och Bluetooth sync kan störas av att "knapplåset" är igång på mobilen.
//Johan

Ok ska testa detta, annars har jag märkt att stänger jag av och på telefonen innan jag kör bt mot isync så fungerar det, annars tappar den allt som oftast kontakten..

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-20 20:43

Har testat om knapplåset gör någon skillnad och det gör det inte för mig..Har även gjort den senaste uppdateringen av bluetooth firmware men måste fortfarande stänga av och sätta på telefonen för att få syncningen att fungera, skicka filer fungerar dock utan problem.

Det är ingen som har varit i kontakt med Apple eller Ericsson ang detta. Det är ett fruktansvärt störande problem.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-06-18 08:15
Ursprungligen av Johan Torslén:

Det är ingen som har varit i kontakt med Apple eller Ericsson ang detta. Det är ett fruktansvärt störande problem.

Jag har skickat meddelande via felrapporteringssystemet i isync..Har uppdaterat min P900 nu till senaste mjukvaran och det fungerar lite bättre nu. Jag behöver inte starta om luren varje gång utan det räcker med att köra om syncningen om det första försöket inte fungerar.

p900

Ursprungligen av Robban B:

Jag har skickat meddelande via felrapporteringssystemet i isync..Har uppdaterat min P900 nu till senaste mjukvaran och det fungerar lite bättre nu. Jag behöver inte starta om luren varje gång utan det räcker med att köra om syncningen om det första försöket inte fungerar.

Kan man uppdatera p900:an själv eller behöver man skicka den? Det finns tydligen olika delar av uppdateringen och vissa verkar det som man kan köra själv, andra inte.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-06-18 10:49
Ursprungligen av Johan Torslén:

Kan man uppdatera p900:an själv eller behöver man skicka den? Det finns tydligen olika delar av uppdateringen och vissa verkar det som man kan köra själv, andra inte.

Går att göra själv men då måste du ha en pc...Jag gjorde det när jag var hemma i Sverige, närmare bestämt på Service åström i Stockholm. Det är väldigt proffsiga och fixade det på några timmar inklusive mitt scroll hjul som fått fnatt..Går även att skicka till dem och även det går hyffsat snabbt. Här finner du Service åström

Hej hur gjorde ni för att få Isync över huvudtaget att fatta att jag vill synka p900:an ?? Jag lyckas att para ihop burkarna i Bluetooth, men sedan är det stopp Isync vägrar att hitta telefonen. Tacksam för alla tips.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-07-01 09:11

Prova att stanga av/satta pa bluetooth pa bade mobilen och datorn, det hander att jag far goradetta och sedan fungerar det. Du maste ocksa lagga till P900 i isync, det gor du i menyraden for isync "lagg till enhet".

Ursprungligen av Robban B:

Prova att stanga av/satta pa bluetooth pa bade mobilen och datorn, det hander att jag far goradetta och sedan fungerar det. Du maste ocksa lagga till P900 i isync, det gor du i menyraden for isync "lagg till enhet".

Mitt bekymmer är att p900:an inte dyker upp som förslag på ny enhet i 'Läågg till enhet'-fönstret.
Jodå den är parkopplad å allt med datorn (PB 12-tum)

Anders

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-07-01 18:38
Ursprungligen av Anders Ingelstam:

Mitt bekymmer är att p900:an inte dyker upp som förslag på ny enhet i 'Läågg till enhet'-fönstret.
Jodå den är parkopplad å allt med datorn (PB 12-tum)

Anders

Detta liknar mitt problem, och då när detta har hänt har jag antingen stängt av/på luren eller startat om bluetooth på båda enheterna och fått det att fungera.

1
Bevaka tråden