Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byte eller mer minne i ibook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 21:23

Alltså jag må vara dum men jag fattar inte beskrivningen på hur man fyller på minne i en ibook.
Alltså enligt beskrivningen uppfattar jag det som man är tvungen att ta bort minnet som sitter i? Stämmer verkligen det? Jag har till jobbet köpt ibook G4 933. Jag har köpt till ett 512minne. Det måste väl ändå finnas åtminstånne 2 minnesplatser. dvs ett fabriksmonterat (256) och en numera tom plats där man kan sätta i sitt 512. Eller har Apple lagt in två st 128 och man är tvungen att plocka bort en av dessa?
Tacksam för svar då jag skall skruva i morgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-19 21:32

man måste plocka bort den av 128.

Ursprungligen av Samor:

Alltså jag må vara dum men jag fattar inte beskrivningen på hur man fyller på minne i en ibook.
Alltså enligt beskrivningen uppfattar jag det som man är tvungen att ta bort minnet som sitter i? Stämmer verkligen det? Jag har till jobbet köpt ibook G4 933. Jag har köpt till ett 512minne. Det måste väl ändå finnas åtminstånne 2 minnesplatser. dvs ett fabriksmonterat (256) och en numera tom plats där man kan sätta i sitt 512. Eller har Apple lagt in två st 128 och man är tvungen att plocka bort en av dessa?
Tacksam för svar då jag skall skruva i morgon.

Apple snålar med minnen 2st.128 var nog billigare för dom än 1 st. 256 mb , om du kollar under "om den här datorn/systeminformation" så ser du exakt vilka minnen som sitter i din dator.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 22:36
Ursprungligen av jazzper:

Apple snålar med minnen 2st.128 var nog billigare för dom än 1 st. 256 mb , om du kollar under "om den här datorn/systeminformation" så ser du exakt vilka minnen som sitter i din dator.

Jo det innebär väl säkert att den andra av de fabriksmonterade 128 sitter fast på moderbordet och är omöjlig att byta. Jag har bytt båda minnerna i en Wallstreet tidigare men det klart det är en Powerbook och så det är väl en av begränsningarna i en ibook, någonting skall väl vara sämre.
Tack för hjälpen. Nu skall man väl fundera på var 128mb minne passar någonstans. (det blir ju som över)

1
Bevaka tråden