Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire HD och vila

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 21:19

Jag är less.... finns det inget sätt att hindra en extern FW drive från att gå ner i vila stup i kvarten. Jag vill ha det synkat så att den vilar när datorn gör det, inte annars. Som det fungerar nu så snurrar den upp och ner varje kvart helt i onödan.

Har du kylning på den externa firewire lådan? Om inte så är det bra om den går ner i vila, för annars blir din hårddisk inte långlivad.
Om du nu har det så vet jag tyvärr inte hur man gör för att ställa in tid på den. Kolla med din leverantör.
Lycka till.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 22:18

Det är en ny lacie med FW 400, 800 och USB 2, kylningen på den verkar helt ok, lådan blir ljummen under hård belastning.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 00:08

Jag vet inte om det finns något program som låter dig styra det per disk, men cocktail har en inställning som låter dig välja efter vilken tid diskarna går i vila, något som saknas i strömsparar inställningarna i panther/jaguar som bara har en kryss ruta för om man vill eller inte vill att de ska gå i vila

1
Bevaka tråden