Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya böcker

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 15:43

man kan nästan tro att det e tisdag
då kan ju alla som funderat på att köpa en ny iBook eller Powerbook sluta fundera.
toppmodellen på powerbooksidan joggar på i 1,5 gigahertz.
fast nu skall väl det slutliga "G5 powerbookryktet" ta fart...

  • Medlem
  • 2004-04-19 15:52

Så hur många har hunnit beställa än?

Får vänta till imorgon för att hinna räkna alla växelpengar och se om det räcker till en PB istället för en iBook...

Ursprungligen av lime:

Får vänta till imorgon för att hinna räkna alla växelpengar och se om det räcker till en PB istället för en iBook...

Reagerade över att det bara skiljer en tusenlapp i pris mellan dyraste iBooken och billigaste PowerBooken. Spontant verka iBooken vara ett sämre köp i den jämförelsen. Lite långsammare processor, halva grafikminnet och ingen bluetooth i iBooken. Skulle den större skärmen motivera valet av iBook istället?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-19 16:39
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Reagerade över att det bara skiljer en tusenlapp i pris mellan dyraste iBooken och billigaste PowerBooken. Spontant verka iBooken vara ett sämre köp i den jämförelsen. Lite långsammare processor, halva grafikminnet och ingen bluetooth i iBooken. Skulle den större skärmen motivera valet av iBook istället?

Det prisvärda alternativet är 12" ibook. Har samma upplösning som 14" och skiljer inte mycket i prestanda. Däremot skillnad i pris.

Ursprungligen av grismasken:

fast nu skall väl det slutliga "G5 powerbookryktet" ta fart...

Det får det gärna göra, bara folk äntligen inser att det inte kommer någon PowerBook G5 under sommaren, utan att det dröjer mot senhösten eller nåt sånt. För detta var sista uppdateringen av PowerBook G4...

Ursprungligen av Adrian B:

Det får det gärna göra, bara folk äntligen inser att det inte kommer någon PowerBook G5 under sommaren, utan att det dröjer mot senhösten eller nåt sånt. För detta var sista uppdateringen av PowerBook G4...

Då köper jag en pb 15 nu. Sista uppdateringen är bästa versionen.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 16:40

Ja!!! Äntligen kan jag skaffa en iBook igen!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 16:42

Någon som vet om grafikkretsarna i iBooken är uppdaterade? JAg minns inte utantill vad det var tidigare. Synd att man inte kan få superdrive i 12:an. Den känns lite handikappad av det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-19 16:56
Ursprungligen av Doktor G:

Någon som vet om grafikkretsarna i iBooken är uppdaterade? JAg minns inte utantill vad det var tidigare. Synd att man inte kan få superdrive i 12:an. Den känns lite handikappad av det.

Enligt www.apple-history.com är det: ATI Mobility Radeon 9200 (4x AGP)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-19 16:56

Har de fått bättre skärmar?

1
Bevaka tråden