Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, min Pb G4 skjuter ner sig själv

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PB G4 400mhz med Panter installerat, och den stänger av sig själv, men bara under batteridrift. Det är inga problem med att sedan starta upp med batteriet, som har mer än två timmars gångtid. Klockan måste ställas om efter en dylik abrupt avstängning. Det är inget mekaniskt glapp. Jag har skakat maskinen milt under batteridrift. Finns det någon som har varit med om samma sak och som kan tipsa mig om felet. Jag håller på att bli tokig. I övrigt fungerar allt.

Det där låter som ett problem som rev A TiBookarna hade (även min).

Det är faktiskt ett glapp i batteriet som kortsluter datorn och det blir en abrupt avstängning.

Det är ganska enkelt att fixa faktiskt.

Om du lägger PB'n uppochner så att du har batteriet till höger närmast dig och tar ut det så är det två piggar som håller batteriet på plats.
Den som sitter mest i mitten (den vänstra uppifrån när du lossar batteriet) tar du en liten bit krympslang runt och värmer.
Sen är det klart!

Hör av dig om du behöver mer ingående beskrivning och en bild kanske.

Lycka till!

- Slice -

Ursprungligen av - Slice -:

Den som sitter mest i mitten (den vänstra uppifrån när du lossar batteriet) tar du en liten bit krympslang runt och värmer.
Sen är det klart!

Går det inte med vanlig el-tejp?

Det kan säkert gå om man drar ett par tre varv.
Men åtminstone så blir min pb ganska varm när man kört ett tag och el-tejp har en tendens att kladda nått grymt när det blir varmt.
Men visst, prova du.

- Slice -

1
Bevaka tråden