Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rimligt pris?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har fått i uppgift av företaget att sälja bort två gamla Powerbookar!
Det är 1 1400 c/166 och 3400 c och det är ju två rätt gamla modeller.
Företaget säger att ta vad du får ut , men vad är rimligt egentligen för två gamla mök!:)

Eller är det bara och kasta dom på tippen, lite synd tycker jag för dom funkar ju och bra programvaror ligger i.

Hmm...i Linköping eller?
Det klart, ska du slänga dem så...kan du ju slänga dem nånstans nära mig här!

Nja slänga dem är väl synd men frågan är om dom är värda nåt.
Jag menar några hundralappar borde dom vara värda.
Tänkte ev klistra en grej på Blocket!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-18 19:15

Taj, dom duger ju fint om man kör OS8/9 - så två, tre hundra finns det säkert folk som vill ge…
(Jag skulle kanske iofs kunna ge tvåhundra för 3400:an - men vem fasen vill pröjsa en hundring i frakt på något sådant?)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-18 21:19
Ursprungligen av Pär:

Taj, dom duger ju fint om man kör OS8/9 - så två, tre hundra finns det säkert folk som vill ge…
(Jag skulle kanske iofs kunna ge tvåhundra för 3400:an - men vem fasen vill pröjsa en hundring i frakt på något sådant?)

Snålhet bedrar ofta

En femhundring bjudet inkl. frakt för en fungerande 3400 med batteriet i bra skick. Och i övrigt komplett med optisk CD enhet mm...

Ursprungligen av CUBEIS:

Snålhet bedrar ofta

En femhundring bjudet inkl. frakt för en fungerande 3400 med batteriet i bra skick. Och i övrigt komplett med optisk CD enhet mm...

He, OS 9, det vore kul att testa...

Om ovanstående kritrier uppfyll så, 500 kr bjudet, och då bor jag i Linköping...

"En femhundring bjudet inkl. frakt för en fungerande 3400 med batteriet i bra skick. Och i övrigt komplett med optisk CD enhet mm"

Ska du inte ha Dvd-brännare också?:)))

Vad det du som mailade mig?

Ärligt talat så har jag ingen aning aning om i vilket skick batteriet är.
Dom används ju inte så ofta. Men Cd finns på båda!
Men det är till den större ett flatmodem också , väska och laddare och lite bråte.
Sen innehåller dom Filemaker Pro och MS Office och givetvis Claris Works och såna där program
vi kör på företaget.
Har visst ettt flatmodem till den mindre också men där saknas sladden och den är visst knepig att få tag på.

1400 c är väl den modellen med aktiv skärm, dvs den bättre av dom släppta varianterna. Jag har en 1400 cs (sämre skärm) och den blev jag bjuden 1500:- för. Men jag hade ingen lust att sälja, tycker om att spara på gamla mac-prylar
Så jag tycker nog att 1000-1500:- för den burken ska inte vara några problem med rätt köpare alltså.

Mvh / Peter

Ursprungligen av powerpete:

1400 c är väl den modellen med aktiv skärm, dvs den bättre av dom släppta varianterna. Jag har en 1400 cs (sämre skärm) och den blev jag bjuden 1500:- för. Men jag hade ingen lust att sälja, tycker om att spara på gamla mac-prylar
Så jag tycker nog att 1000-1500:- för den burken ska inte vara några problem med rätt köpare alltså.

Mvh / Peter

Ojoj, sälj den snabbt till den köparen! Kan inte finnas många "rätt köpare" av den kalibern...

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Ojoj, sälj den snabbt till den köparen! Kan inte finnas många "rätt köpare" av den kalibern...

Jag har ju fördelen att inte behöva sälja nåt

Hm, värdet på dem är nog ganska beroende av batteriskicket... Vore bra att veta, åtmistånde ungefärligt (funkar inte alls/räcker en timme/ nyskick), innan man lägger ett bud.

Jag är som sagt intresserad av den store.
Vilken modell är det, 3400c/180/200/240?
Har den fungerande ethernet?

Var ser jag det?
Ge mig ett tips om det så kopierar jag in fakta!

Ursprungligen av sventa46:

Var ser jag det?
Ge mig ett tips om det så kopierar jag in fakta!

Jag har som sagt inte flunat runt med OS9 så mycket, men jag har för mig att det finns en sytemöversikt i äppel-menyn, där borde väl proseccorhastigheten finnas?

"The 3400c was offered in 4 varieties; 180MHz (basemodel), 180MHz, 200MHz, and 240MHz. All but the very base-model 3400c/180 had an internal 33.6k modem. The very base model also had no internal CD-ROM drive."
Saxat från www.powerbookcentral.com

Niohundra för båda är väl vettigt då?

Ursprungligen av sventa46:

Niohundra för båda är väl vettigt då?

Om man bara vill ha en då?

Då säljer jag den för 850!:)

Jag har en allvarlig spekulant nu tack vare den här strängen!
så det grejar sig nog!

Ursprungligen av sventa46:

Då säljer jag den för 850!:)

Jag har en allvarlig spekulant nu tack vare den här strängen!
så det grejar sig nog!

Jag var också en allvarlig spekulant...

Nu är dom sålda!

Tack för visat intresse!
Bra site det här:)

Jag är ledsen , men jag var tvungen att ta beslutet"

1
Bevaka tråden