Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soundsticks Problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hallå

har en G5 som jag har ett par soundsticks till, enda grejen är att ljudet lägger av ehlt plötsligt när jag spelar något i itunes, det händer inte ofta, kanske en gång varannan månad men det är ju underligt.
någon som vet varför och hur man gör för att slippa det. jag har lyckats hittills med att göra omstart men det vill jag inte hålla på med i all evighet.

tacksam för hjälp.

anders

  • Oregistrerad
  • 2004-04-16 17:31

du har inte datorn inställd att gå ner i vila?

ööhh, jo men den är inte i vila för jag sitter framför den. när det händer.

Ursprungligen av anders gbg:

hallå

har en G5 som jag har ett par soundsticks till, enda grejen är att ljudet lägger av ehlt plötsligt när jag spelar något i itunes, det händer inte ofta, kanske en gång varannan månad men det är ju underligt.
någon som vet varför och hur man gör för att slippa det. jag har lyckats hittills med att göra omstart men det vill jag inte hålla på med i all evighet.

tacksam för hjälp.

anders

Har samma problem med min MDD och ett par Soundsticks som jag köpte i vintras. Har tyvärr ingen permanent lösning, men det kommer tillbaka om man drar ur och sätter USB-kabeln till högtalarna.

/JD

ja, jag märkte det också, drog ur usb kabeln så satte ljudet igång igen. men så ska man ju inte behöva göra. harmon kardon säger inget om problemet på sin hemsida....

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2004-05-26 15:33

Anslut till USB direkt på datorn, ej någon hub el kontakt på skärmen!

Nu hände det igen för första gången på flera månader. Fick följande fel i loggen.

Jul  8 23:48:07 madman kernel: Sound assertion "result != 0" failed in "AppleUSBAudioEngine.cpp" at line 2718 goto ExitSound assertion "result != 0" failed in "AppleUSBAudioEngine.cpp" at line 2718 goto Exit

Hittade inget vettigt ute på det stora nätet, men man får väl leta vidare alternativt fortsätta att dra ur kabeln.

/JD

1
Bevaka tråden