Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apache 2/PHP problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har installerat Apache 2 (OS X 10.3.3 klient) och varje serverbesök hänger i en fyra-fem sekunder innan sidan laddas. Detta är oberoende av besökarens webläsare och/eller OS. Jag har kollat så att HostLookup är Off httpd.conf och det är det.

Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Senast redigerat 2004-04-16 11:19

Uppdatering: Problemet verkar ha med PHP att göra. (Både Apache 2 och PHP är installerade med Complete-paketen från ServerLogistics). Det är bara .php-filer som orsakar fördröjning, html-filer laddas direkt. Jag kan inte hitta något i php.ini som borde ställa till problem.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-16 11:21

Bump! Har samma problem som du!

Edit: Har använt ServerLogistics paket även jag. Har dock inte reflekterat över att det är php som orsakar det, men det stämmer säkert!

Jag var inne på deras supportforum nu, och det är uppenbarligen flera som har samma problem. ServerLogistics hävdar att de släppt en uppdaterad version som rättade till problemet, men folk har fortfarande problem.

Får väl ge upp den där PHP:en och köra Marc Linyage's version istället.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-16 14:24

Surt! Kör iofs min server mest som testserver när jag utvecklar, så det är inget jätteproblem. Men visst störs man av att det tar tid.

Liyanage får det bli!

har det ordnat sig eller är det fortfarande segt?

Njae, det är inte så segt för det mesta. Det verkar vara någon cache-historia också. Tror att PHP bygger en cache någonstans som är lite seg i början (typ efter omstart). Det blir snabbare efterhand...

I övrigt har jag inte brytt mig om problemet på senare tid.

1
Bevaka tråden