Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surr i PB 12"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-16 00:40

Jag har upptäkt ett problem. När man kopplar in PBn till stereon så funkar allt som det ska. Men när man trycker på 3.5mm pluggen från sidan så får man ett digitalsurr. Det blir värre när man rör på musen och jobbar hårt med datorn. Jag har 2-3 pluppar på ljud ut. Jag har ett ganska känsligt slutsteg. Allt funkar bra bara jag inte kommer åt pluggen.
MEN...
När jag kopplar in extern skärm, så blir det ett konstant surr oavsett om jag trycker på pluggen eller ej. När jag kopplar in svhs/composit adaptern så är allt frid och fröjd.

Är det bara jag som måste dämpa mitt slutsteg eller är det nåt fel. Det är inget jordbrum...
Det hela är lite olustigt. Kan inte jobba med två skärmar och lyssna på musik.

Det måste vara "jordbrum", något annat har jag svårt att tänka mig. Testa att jorda av datorn, skärmen eller stereon för att se vad som händer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-16 06:58

Nej det är inte jord brumm utan det låter som digitala signaler. Finns det spdif eller nåt i samma kontakt? Jag är ljudtekniker och vet hur jordbrum låter...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-16 07:36

Det är väl inte så konstigt om jordpotentialen moduleras med andra signaler om det är en högresistiv "path"...
Sätt en konding på jorden och prova... (hjälper det så prova med en trafo - biltema ex.v.)

1
Bevaka tråden