Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig skapa AAC-filer till 6230...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-15 23:33

Jag lyckas inte skicka över några spelbara AAC-filer till min Nokia 6230. Alla MP3-filer jag skickat över funkar bra, men jag skulle helst använda AAC eftersom de tar mindre plats med bibehållen kvalitét. Jag har skickat över filer skapade med iTunes och QT Player. Musiken hamnar då i en M4A- eller MP4-fil vilket inte verkar fungera i 6230. Att bara byyta filändelse gör ingen nytta. Tyvärr slängde jag den AAC-låt som var med på minneskortet utan att titta noggrannare på den.

Finns här någon som lyckats skicka över musik i AAC-format? Eller som har koll på hur man gör en "ren" AAC-fil?

/ Mattias

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-04-16 08:54

Här beskrivs skillnaden mellan .m4a och .aac (samma kodning, olika headers), sidan antyder att man kan t.ex. kan använda Quicktime 6 Pro med use "MPEG-2" option för att konvertera m4a till aac.

olov

  • Oregistrerad
  • 2004-04-16 09:34

Tack för länken. Det verkar ju vara olika containers helt enkelt. Programmet som hänvisas till finns bara för Windows dock (Ivan & Menno) vilket gör det hela lite svårare. Jag har ingen PC hemma, och att hålla på och flytta filer till PCn på jobbet för att konvertera, flytta tillbaka och sen föra över till telefonen blir lite mycket. Man borde kunna fixa till en ren AAC-fil på Macen tycker jag.

Sök på "playfair" på altavista.

1
Bevaka tråden