Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säljare sökes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett genomtänkt koncept för att sälja anti-spamlösningar för små till medelstora företag som troligen kan bli något bra. Finns det någon säljare som skulle vilja jobba med mig i detta projekt?

Det kanske är fel ställe att börja jaga entreprenörer/säljare?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-04-15 10:24

Vad ser du för form av samarbete?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-16 03:47

entreprenör hellre än säljare, just nu åtminstone.

Jag har en produkt och ett helt upplägg men är helt nerlusad med arbete sedan tidigare.

Det känns som att vår lösning skulle vara attraktiv i dessa dagar då alla har problem med spam.
Installera en box ifrån oss så är det inte ett problem längre. Betala månadskostnad till vårt företag.

Vi konfigurerar, installerar och övervakar att det snurrar som det skall. Support på flera olika sätt.

Trevligt med löpande intäkter.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-04-21 18:45

Fick förfrågan om en bra spamlösning av en kund i förra veckan.. detta kanske skulle vara något för dom??

Kan man få lite pris uppgifter??

Oj - det var ju exakt det jag och min framtida kompanjon skulle räkna på. Det finns ju två sätt att lösa det hela - antingen flyttar din kund sin epostdomän till oss (hostad lösning) eller så kommer vår tekniker till din kund och installerar lösningen.

Det är för tidigt att tala om månadskostnader, först ska vi nog finslipa det hela (om jag hittar en partner).

Domäner registrerade och affärsplanen formar sig långsamt.

I princip kommer vi erbjuda tre olika lösningar:

- Spamfri epost á la mac.se fast med andra domännamn för privatpersoner
- Anti-spam lösning som placeras hos kunder som har egen mailserver och minst 25 mailkonton
- Hostad anti-spam som finns redundant på flera webhotell. Om du vill använda vår lösning pekar du bara ditt MX-record mot oss och sedan är du igång. Smidigt som tusan.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-04-26 12:25

Hehe..jag är definitivt ingen språkpolis eftersom jag ofta använder "svengelska" själv, men "Hostad"? Det låter som ett virus?
Och "redundant" betyder ju "överflödigt" (eller i data-sammanhang ibland också "nedärvd"). Du menar väl att det finns "anti-spam som tillval på flera web-hotell", va?

Ska vi säga "anti-reklamepost" kanske?

Jag menade att vi kan sköta spam-tvätt åt våra kunder utan att dom behöver köpa en egen server. Dom pekar bara sina internetdomäner mot våra servrar som tvättar och skickar vidare till deras normala server. Helt osynligt för användaren och fungerar jättebra (så fungerar faktiskt mac.se idag)

1
Bevaka tråden