Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Elgato EyeTV 200 bättre än väntat!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sen jag skaffade projektor har jag brottats med problemet vad jag ska ha för kompletterande "extra-tv" i vardagsrummet - även om digitalkanalerna ger suverän bild med RGB-signal in i projen så är det ju inte alltid man vill mörklägga rummet för en kvarts Sportnytt...
Efter att ha testat ett otal LCD-tv och liknande lösningar har jag nu, tills vidare, bestämt mig för EyeTV 200, som jag kör mot min 17" PB. Jag är helnöjd med bilden även i fullscreen. Plockar in både kabelkanalerna direkt från väggen och samtliga Boxer digitalkanaler - tyvärr får jag inte s-video in att funka för dessa, men jag blev förvånad över hur fin bilden blev trots att jag tvingades köra scart-till-komposit in i EyeTV. Flera klasser bättre än Pinnacle Pro-tv-kortet jag har i min PC.
Dessutom är det nog den snyggaste tv-tuner jag sett, perfekt companion till powerbooken.

oj, detta låter ju bra. skulle du inte kunna lägga upp nån filmsnutt? är själv lite intresserad av eyetv 400, men kanske 200 skulle funka bättre då man kan konvertera fler kanaler...

Ska försöka ordna en filmsnutt så småningom.
Ett problem har jag stött på: fördröjningen av signalen är så stor att det blir kraftig osynk när jag försöker köra ljudet från digitalboxen direkt in i flerkanalsrecievern. Så jag får snällt plocka ut vanligt stereoljud från PB:n och in i recievern istället.
Å andra sidan, när jag verkligen vill kolla tv med toppljud slår jag ju på projektorn.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-04-15 11:37

Jag har hört fler som är mycket nöjda med Eye TV.
Jag såg en inspelning första gången i helgen och blev klart impad!

Mera erfarenheter:
Jag bytte till en 4,5 meter FW-kabel för att kunna ha powerbooken på soffbordet när jag kollar tv, men det funkade inte alls. EyeTV:n orkar inte ta in signalerna från min digitalbox med så lång sladd. Så nu kör jag med extra lång kabel mellan digitalboxen och EyeTV i stället.
Har fortfarande inte fått s-video-inputen att funka, vilket är synd då digital-tv-bilden borde bli ytterligare en bit bättre än när jag kopplar scart->komposit. Men, ändå: mina Boxer-kanaler återges verkligen otroligt bra av EyeTV:n, och inspelade program tappar nästan ingenting i kvalitet.
Att bränna till SVCD eller DVD är en barnlek med Toast 6 Titanium. Bara att konvertera till QT med ett klick och sen dra till Toast.
Att pausa direktsänd tv, hoppa över reklam eller hoppa bakåt i live-tv funkar också utmärkt. Är grymt imponerad av gränssnittet, känns verkligen Mac-värdigt raktigenom.
Efter att ha testat ett otal tv-korts-lösningar till PC sitter man plötsligt här med den bästa tv-i-dator-med-hårddiskinspelning man nånsin sett - och den finns enbart för Mac!

Ska försöka hinna lägga in en filmsnutt här under helgen.

1
Bevaka tråden