Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte igång med P900 synkning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just fått min nya P900. Den står snällt i det lilla bordsstativet och laddar. USB-kabeln sitter inkopplad i min G4/733 som har Panther och senaste versionen av iSync men ingen kontakt (kärlek) uppstår. Vad gör jag för fel? Var skall jag leta?

/TM

Vet inte om denna tråd kan vara nå´t för dig kanske?

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=37496&highlight=p900

// Danne

Tack för tipset. Det förefaller tyvärr som om man måste ha Bluetooth adapter för att det skall fungera.

/TM

Upptäckte dock till min glädje att man kan kuta in och köpa en på Macoteket för 280 +Östros. Låter överkomligt. Någon som har synpunkter på olika modeller av adapter?

/TM

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-14 17:43

Köpte min P900 nyligen och är väldigt nöjd. Ett litet tips vid syncning via bluetooth är att ha telefonen riktigt nära adaptern. Om jag inte har min lur i princip på min powerbook så fungerar ej syncningen..

Ursprungligen av Robban B:

Köpte min P900 nyligen och är väldigt nöjd. Ett litet tips vid syncning via bluetooth är att ha telefonen riktigt nära adaptern. Om jag inte har min lur i princip på min powerbook så fungerar ej syncningen..

Intressant. Speciellt som jag tänker använda den på en stationär maskin
Det medför en annan fråga. Hur är det med överföringen. Min jobbarkompis lever med uppfattningen att Bluetooth bara kan synca en sak i taget medans USB klarar mycket mer, är detta korrekt?

/TM

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-15 08:09
Ursprungligen av Treasuremine:

Intressant. Speciellt som jag tänker använda den på en stationär maskin
Det medför en annan fråga. Hur är det med överföringen. Min jobbarkompis lever med uppfattningen att Bluetooth bara kan synca en sak i taget medans USB klarar mycket mer, är detta korrekt?

/TM

Vet inte riktigt hur du menar, men jag har bara kört isync och inget annat men det är ju kontaker,kalender samt uppgifter som syncas. Filöverföring har jag gjort separat..

1
Bevaka tråden