Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias SMTP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst är Telia lite (o-)lustiga...

Sedan urminnes tid (91-92 nångång? när Bertorp drog igång saligen avsomnade Wineasy på vinden i sina föräldrars hus) har jag haft ett mailkonto på Wineasy/numera Songnetworks.
Det har legat på ett par av maskinerna hemma, kanske inte använts så där förfärligt ofta, men varit bra att ha.

För ett par år sedan skaffade jag ADSL genom Telia, och då blev det gamla kontot plötsligt väääldigt bra att ha, för Telia strulade ofta, deras SMTP-server fick fnatt ibland, och jag körde Songnetkontot via Telias ADSL, och allt var frid och fröjd...

Till igår. Då är det tvärdött.
Slår en signal till Song, och får höra av en jättetrevlig kille att Telia håller på och stänger alla andra portar än de till deras egna mailservrar...

I o f s en struntsak kanske, för det är gjort på 5 sek att ändra smtp-inställningen, men det som retar mig är bristen på info från Telia!!! Icke ett mail, inget på infosidorna, inget!

Skulle elverket slå av strömmen, eller vattenverket vrida igen kranen, utan att underrätta???

Skräpservice...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-13 17:22

Telia meddelade detta via loginsidan (såväl i sessionsfönstret (det med logga-ut-knappen) som på http://www.startsidan.telia.se/ som man slussas till efter att ha loggat in), dvs deras vanliga informationskanal till oss kunder, i god tid (tre veckor?) innan förändringen.

Om man använder macicx (eller dylikt) så missar man den informationskanalen, isåfall är det bra att ta för vana att regelbundet surfa till http://www.startsidan.telia.se/. Trist men sant :/

Ursprungligen av tei:

Om man använder macicx (eller dylikt) så missar man den informationskanalen, isåfall är det bra att ta för vana att regelbundet surfa till http://www.startsidan.telia.se/. Trist men sant :/

Sant... men det bär emot ...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-04-14 13:05

jag har med problem med telia..

Men ändrar jag till smtprelay1.telia.com så funkar de ändå inte på macen, men funkar fin fint på pc:n.

Någon som vet ifall man ska ändra något mer?? För kongstiga är att de inte funkat tidigare med relayen, men med min mail.klejm.se funkat på macen men så i förrgår slutade den också att funka..

Ursprungligen av skatan:

jag har med problem med telia..

Men ändrar jag till smtprelay1.telia.com så funkar de ändå inte på macen, men funkar fin fint på pc:n.
Någon som vet ifall man ska ändra något mer?? För kongstiga är att de inte funkat tidigare med relayen, men med min mail.klejm.se funkat på macen men så i förrgår slutade den också att funka..

Jag hade ju helt missat all info, eftersom jag aldrig går till Telias startsida... jaja... man lär så länge man lever

Den adress jag fick av killen på Songnetworks var
mail1.telia.com

Testa med den, den funkar för mig både på pc o Mac!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-04-14 14:05

Tack Jan: Funka direkt!

Det där är ju den gamla.. konstigt.. aja.

1
Bevaka tråden