Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bullrande G4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-13 20:07

Jag har en dual G4 som för ett j-a liv. Jag har bytt fläkt och tyckte först att det blev något tystare. Men det är ändå en helt oacceptabel ljudnivå.

Det här är kanske en gammal diskussion... men jag håller på att bli helt galen. Är det någon som har tips om vad man kan göra åt saken?

tjenare, vilka fläktar byttade du? och till vilka?

  • Medlem
  • 2004-04-13 20:37
Ursprungligen av johan dansk:

tjenare, vilka fläktar byttade du? och till vilka?

Ja, exakt vad de hette minns jag inte... men det var Apples egna som de erbjöd till alla som klagade över de då nya bullriga dual G4.

Testa med att läsa på www.g4noise.com - där finns mängder om just enbart dessa problem... som även bör gälla din QS

http://www.g4noise.com/mods.php?ID=77&p=all

  • Medlem
  • 2004-04-13 20:38
Ursprungligen av [email protected]:

Testa med att läsa på www.g4noise.com - där finns mängder om just enbart dessa problem... som även bör gälla din QS

http://www.g4noise.com/mods.php?ID=77&p=all

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-13 23:50
Ursprungligen av [email protected]:

som även bör gälla din QS

Dual 867 är en MDD och inget annat.

Ursprungligen av Earth:

Dual 867 är en MDD och inget annat.

Jo visst självfallet är det så - avsåg bara att G4Noise även tar upp problemen som som gäller både MDD och QS - där finns moddar av båda. Ursäkta för min luddiga formulering... lätt att blanda ihop dessa modeller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-13 23:59
Ursprungligen av Assar:

Det här är kanske en gammal diskussion... men jag håller på att bli helt galen. Är det någon som har tips om vad man kan göra åt saken?

Titta här här eller här. Du kan också söka på "vindtunnel" här i forumet.

MDD = Mycket Dålig Design

1
Bevaka tråden