Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

snälla HJÄLP mig!!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 13:10

Hej!
Jag ska köpa en ibook men har ont om pengar så jag letar begagnat. Jag har hittat en som kanske är intressant. Annonsen ser ut så här:

IBook

500MHz PowerPC G3-processor
320 Mb SDRAM internminne
10 GB Ultra ATA-hårddisk
CD-rom-enhet 24x
12,1 tum TFT-skärm (aktiv matris och XGA-
upplösning)
8MB SDRAM-Bildskärmsminne
Inbyggt 10/100BASE-T Ethernet och 56K V.90-modem
Förberedd för trådlös nätverksanslutning med
AirPort
FireWire-port på 400 Mbit/s
Två USB-portar på 12Mbit/s
VGA-videoutgång för anslutning av en extern
bildskärm
Av-port (högtalare eller TV)

Alla orginal skivor, böcker & orginal kartong

*vad är vettigt att ge för den här datorn??
*hur slö är den egentligen?

Senast redigerat 2004-04-12 13:20
  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 13:10

asså sorry att det blev sånt här typsnitt... jag e för dum

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 13:17

"hur slö är den egentligen??"

Hyfsat slö. Beror ju på vad du ska göra. Musik & spel är ganska uteslutet...

Pris är ju svårt, beror på hur många som säljer liknande o.s.v. Jag skulle inte ge mycket, men jag behöver LITE kräm i datorn åtminstone...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 13:26
Ursprungligen av DaPhox:

"hur slö är den egentligen??"

Hyfsat slö. Beror ju på vad du ska göra. Musik & spel är ganska uteslutet...

Pris är ju svårt, beror på hur många som säljer liknande o.s.v. Jag skulle inte ge mycket, men jag behöver LITE kräm i datorn åtminstone...

men hur mycket ska man ge?
prsiet som är begärt är 5500.-
jag har ingen aning om hur mycket man bör ge för en sån här dator

  • Medlem
  • 2004-04-12 13:46
Ursprungligen av mandarinjohan:

men hur mycket ska man ge?
prsiet som är begärt är 5500.-
jag har ingen aning om hur mycket man bör ge för en sån här dator

Jag har precis köpt en likadan, dock har den bara 160 MB RAM och den gav jag 3000:- för på blocket.se. Tycker jag är ett vettigt pris, dock kan jag inte säga så mycket om prestandan då den är på väg med posten. Jag har planerat att uppgradera RAM och HD.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 13:57

Men vad kan man göra med en sån liksom? För det dubbla priset får du en splitterny iBook G4. Men allt beror på din budget. Själv hade jag aldrig lagt så mycket pengar på en begagnad, slö dator.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 14:00

Domdär lite äldre hampas ganska mycket av grafiken som ju inte är optimal med 10.3:s sätt att se på det…
Men som sagt - beror väldigt mycket på vad du skall ha den till men runt 4 eller lite styvt så är den inte fel alls…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-12 14:25

Jag har en till salu om det är intressant. Det är min mors, gav den till henne men hon ville ha en bärbar pc istället :(((

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 17:12

Hade en likadan och jag tyckte den var helt okej. Det enda är väl att den har liten hårddisk så jag tycker att du bör pruta en femhundring.

Du ska helt klart köra TechTools skivan för att testa hårdvaran - ägaren har nog någon sådan som medföljde vid köpet, testa alla tangenter och gärna att ingen port har bränt ihop. Inte över 5.000.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-12 20:02

Tänkte själv mig runt 5000 kr.. då med lite extra ram och precis inskickad för byte av hd och bränd firewireport.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 10:48
Ursprungligen av uncontrolled:

Tänkte själv mig runt 5000 kr.. då med lite extra ram och precis inskickad för byte av hd och bränd firewireport.

det låter lite intressant....
men du bor ju i Täby vilket kan ställa till det lite då jag bor i Hässleholm, Skåne.
Hur löser vi det?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 12:30

jag har prutat ner till 4200... ska jag slå till eller pruta ännu mer?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 20:44

Har en till salu också. Lite snabbare. 600 Mhz och fullt med minne, dessutom extra batteri och airport. Men då blir det några tusen till förstås. Kontakta mig om du är intresserad.

Det är nog bara du själv som kan svara på den frågan - MEN ställ dig frågan om det är just NU som du behöver denna burk, räkna med visst prisfall på bärbara så fort det kommer nya modeller... då borde priset på alla äldre vara/bli mindre värda.

1
Bevaka tråden