Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Makalösa skärmar på Sonys nya Vaio!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-12 18:26

Sony kallar de nya skärmarna Onyx-black och de är riktigt vassa, det bästa jag sett någonsin. Hoppas att Apple har något att svara med, även Toshibas nya bärbara har riktigt bra skärmar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-04-12 18:31

Compac ns7000 med 15,4 widescreen.
mvh

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 12:02
Ursprungligen av miri:

Compac ns7000 med 15,4 widescreen.
mvh

Menar du att Sonyn och denna har samma skarm?

Ursprungligen av larsand:

Sony kallar de nya skärmarna Onyx-black och de är riktigt vassa, det bästa jag sett någonsin. Hoppas att Apple har något att svara med, även Toshibas nya bärbara har riktigt bra skärmar.

Vaio är väldigt läcker, skall jag någongång skaffa en bärbar blir det nog en sådan eller en Imac...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 18:44
Ursprungligen av xplane:

…skall jag någongång skaffa en bärbar blir det nog en sådan eller en Imac...

Tjena
Lite editering kanske

Ursprungligen av Pär:

Tjena
Lite editering kanske

Äh, iMacen är bärbar som tusan. Bär ofta ut den till köket på morgonen när tidningen uteblivit.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 18:42
Ursprungligen av larsand:

Sony kallar de nya skärmarna Onyx-black och de är riktigt vassa, det bästa jag sett någonsin. Hoppas att Apple har något att svara med, även Toshibas nya bärbara har riktigt bra skärmar.

Hur många tillverkare av TFTer finns det?
Philips/Samsung ; Thoshiba ; Hitachi ; Sony(?)…

  • Medlem
  • 2004-04-12 19:36

Min G4 bärs dagligen till och från kassaskåpet på mitt kontor... Klart bärbar.

Det är lite tråkigt att vi inte kan välja olika upplösningar på skärmarna till Apples bärbara. 17" t ex skulle kunna klara en lite högre upplösning. Apple verkar ha tagit ställning mot det.

Ursprungligen av stfm:

Min G4 bärs dagligen till och från kassaskåpet på mitt kontor... Klart bärbar.

Det är lite tråkigt att vi inte kan välja olika upplösningar på skärmarna till Apples bärbara. 17" t ex skulle kunna klara en lite högre upplösning. Apple verkar ha tagit ställning mot det.

Det hade jag missat, kan man inte ändra upplösning på alu-böcker?
Säker på att du inte missförstått något?, det verkar ju underligt.

  • Medlem
  • 2004-04-19 14:30
Ursprungligen av kitesurf:

Det hade jag missat, kan man inte ändra upplösning på alu-böcker?
Säker på att du inte missförstått något?, det verkar ju underligt.

Vad jag menar är att det inte går att köpa olika konfigurationer. Dell säljer sina datorer med olika skärmar som tillval för att nämna ett exempel.

Men det irriterande med Sony Vaio, vilket också är typiskt Sony, är att de bara släpper den tråkigaste Vaio-modellen i Sverige – och detta lååååångt efter att övriga Europa haft hela kopplet av Vaio-modeller att välja på.
Det är en helt sjuk strategi. Tänk om Apple gjorde likadant – vi hade inte kunnat köpa 17" PB för just i Sverige satsar de fortfarande på dasslocken...
De kör ju samma sak med Playstation - när nya multimediaboxen Playstation X kommer till Europa så är Sverige INTE med bland länderna som får den.

Ursprungligen av Stinky:

Men det irriterande med Sony Vaio, vilket också är typiskt Sony, är att de bara släpper den tråkigaste Vaio-modellen i Sverige – och detta lååååångt efter att övriga Europa haft hela kopplet av Vaio-modeller att välja på.

Jag håller med, jag har sett massa läckra Vaio modeller utomlands och till bättre priser också. Sony gör även stationära datorer som jag inte heller har sett röken av i sverige.

1
Bevaka tråden