Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

C&C: Generals - inget demo?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har letat runt på nätet efter ett demo på detta aktuella spel, men jag hittar ingenting. Vet någon ifall (och vart) man kan hitta ett? Man kan ju alltid ladda ned spelet och testa och sen köpa, men det känns tråkigt och omständigt.

  • Medlem
  • 2004-04-08 18:48
  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-09 16:01

Kan noen raportere hvordan dette spillet fungerer på en powerbook 1ghz->, og iBook G4?

Går hackigt på min iMac 1Ghz, fast den är å andra sidan inte riktigt sig själv just nu...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-04-09 17:54

Hackade lite på min G5 1,6GHz på 1024x768. Ångrar lite att jag valde FX 5200 kortet...

Ursprungligen av Wojpa:

Hackade lite på min G5 1,6GHz på 1024x768. Ångrar lite att jag valde FX 5200 kortet...

Du kan i varje fall byta kort...

Ursprungligen av Sundevall:

Jag har letat runt på nätet efter ett demo på detta aktuella spel, men jag hittar ingenting. Vet någon ifall (och vart) man kan hitta ett? Man kan ju alltid ladda ned spelet och testa och sen köpa, men det känns tråkigt och omständigt.

Dagens spelnyheter - 7 mars

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-09 18:20

i mac verden må man betale over 20 tusen spenn for å få gamle spill til å flyte ok... hehe, spillplattform er det ikke.

Ursprungligen av Oyvind-A:

i mac verden må man betale over 20 tusen spenn for å få gamle spill til å flyte ok... hehe, spillplattform er det ikke.

De flesta Windowsanvändare (och Macanvändare) spelar The Sims i sina många utgåvor. De kunde gott köpa en emac för 8 papp allihopa.

Nä, för då får man tid över till annat, mer kreativt arbete

Flöt på lika bra som på min f.d dator (athlon2000+) no more no less.. iofs aningen slöare grafikkort i peze:n men men.. inget märkbart lagg

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-04-10 11:55

Funkar fint på min G5a!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-11 13:17

Nähä, det menar du inte

Funkar det inte bra på en iMac 1 Ghz är det väl ingen idé att testa med min 800

Rullar halvdant på min PB 1,25. Inställningarna får dras ned till botten för att vara spelbart.

Laddar ned demot nu, får se hur det flyter på min burk (Dual 1GHz MDD, 512MB RAM, Radeon 9000 Pro, 10.3.3)..

Jag hoppas att spelet är bättre än demot. Jag försökte spela två uppdrag, båda gångerna krashade demot efter ca 10 minuter. På båda banorna jag spelade på så saknades dessutom vägarna, dom var ersatta av någon grön.. sak, som om Aspyr hadde glömt av att lägga in grafiken för vägarna. Demot flöt inte heller så bra.

  • Medlem
  • 2004-04-13 07:45

För mig så fungerade allt utmärkt. Det flöt på riktigt bra på min maskin med 1024 upplösning.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 20:24

G4 1ghz radeon 7500 640mb ram..
Riktigt slött.. inte ens acceptabelt på alla lägsta inställnignar!

Intro Videon gick tillochmed sakta....

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2004-04-24 12:10

Testade på min FW 800 MDD 1Ghz med 512 mb ram och ett GeForce4 MX kort och det var det sämsta jag jag har varit med om… Systemkrav redan nu på 1Ghz är otroligt inte ens på pc versionen är det så högt. Är Mac OS X så tungdrivet????

Ursprungligen av MagCar:

Testade på min FW 800 MDD 1Ghz med 512 mb ram och ett GeForce4 MX kort och det var det sämsta jag jag har varit med om… Systemkrav redan nu på 1Ghz är otroligt inte ens på pc versionen är det så högt. Är Mac OS X så tungdrivet????

Planet Command & Conquer hade en intervju med Glenda Adams, ansvarig för just denna portning. Intervjun behandlar bland annat det du frågar om. http://www.planetcnc.com/features/interviews/glendaadams/

Jag skulle tycka det vore grymt kul att spela mot andra 99mac:are. Vad behövs det för att köra server - räcker det med en klient? Måste den vara Mac?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-24 19:52
Ursprungligen av Björnström:

Jag skulle tycka det vore grymt kul att spela mot andra 99mac:are. Vad behövs det för att köra server - räcker det med en klient? Måste den vara Mac?

Det måste var Mac, ja.

Läser du inte våra nyheter noga?

1
Bevaka tråden