Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

z600-fråga

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 21:06

Funderar på att köpa en Sony Ericsson Z600. Problemet är bara att jag bestämt mig för att jag vill ha den randiga-varianten, men det verkar som om ingen affär har just den varianten inne

. . . undrar om någon vet om man kan köpa till det randiga skalet efteråt? Alltså att jag kanske köper silver-varianten och sedan köper till ett randigt skal i efterhand...

  • Medlem
  • 2004-03-18 21:10

Jag har det silverfärgade skalet men är på jakt efter det randiga. Har inte hittat något ställe som säljer det löst ännu. Kanske kan man få tag på ett begagnat, hoppas det.
Vill också veta.

/majk

  • Medlem
  • 2004-03-18 22:49

Tja, det verkar som om alla nya skal är allt annat än randiga... Det blir nog att försöka köpa/byta med någon som tröttnat - skulle nog själv vilja ha silver/randig att välja mellan - kanske ett upprop till återförsäljarna?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 00:00

Randig Z600 i iSync

Alla vill ha den randiga. Men det verkar som det är en limiterad upplaga. Jag hade turen att den sista hos min återförsäljare hade var randig. I min förpackning låg ett även ett blått skal. Jag vet inte om det är så att om du köper en med blått skal så får du ett randigt på köpet.

Jag retade mig dock på att jag hade en blå i iSync. Så jag har editerat om den befintliga. Och gjort den randig.

Obs! den heter .gif ändra till .tiff genom att döpa om filen innan ni gör något annat.

Ni lägger den i /HD/system/library/syncservices/btconduit.bundle controllklicka... välj Show pakage kontent sen lägger ni filen jag bifogat i content/resources

Vips så har ni en randig i iSync så länge tills ni hittar den i någon butik.

M

  • Medlem
  • 2004-03-23 16:44
Ursprungligen av Tocke:

Alla vill ha den randiga. Men det verkar som det är en limiterad upplaga. Jag hade turen att den sista hos min återförsäljare hade var randig. I min förpackning låg ett även ett blått skal. Jag vet inte om det är så att om du köper en med blått skal så får du ett randigt på köpet.

Jag retade mig dock på att jag hade en blå i iSync. Så jag har editerat om den befintliga. Och gjort den randig.

Obs! den heter .gif ändra till .tiff genom att döpa om filen innan ni gör något annat.

Ni lägger den i /HD/system/library/syncservices/btconduit.bundle controllklicka... välj Show pakage kontent sen lägger ni filen jag bifogat i content/resources

Vips så har ni en randig i iSync så länge tills ni hittar den i någon butik.

M

Nu har jag ett randigt skal och vill gärna ändra ikonen i iSync som du beskriver. Men jag hittar inte mappen. SyncService finns det en mapp som heter under HD/Library/Application Support. Men btconduit.bundle hittar jag inte. En sökning i finder ger dock ett gäng plist-filer med liknande namn och ett par .syncdb-filer.

/majk

Ursprungligen av Tocke:

Alla vill ha den randiga. Men det verkar som det är en limiterad upplaga. Jag hade turen att den sista hos min återförsäljare hade var randig. I min förpackning låg ett även ett blått skal. Jag vet inte om det är så att om du köper en med blått skal så får du ett randigt på köpet.

Jag retade mig dock på att jag hade en blå i iSync. Så jag har editerat om den befintliga. Och gjort den randig.

Obs! den heter .gif ändra till .tiff genom att döpa om filen innan ni gör något annat.

Ni lägger den i /HD/system/library/syncservices/btconduit.bundle controllklicka... välj Show pakage kontent sen lägger ni filen jag bifogat i content/resources

Vips så har ni en randig i iSync så länge tills ni hittar den i någon butik.

M

En tackar för tipset! Nu kan jag äntligen lägga till några roliga bilder där istället för dess kliniskt tråkiga telefon bilder Om man inte har en Z1010 så kan man ju fantisera ...

Ursprungligen av majk:

Jag har det silverfärgade skalet men är på jakt efter det randiga. Har inte hittat något ställe som säljer det löst ännu. Kanske kan man få tag på ett begagnat, hoppas det.
Vill också veta.

/majk

Jag fick mitt randiga skal (Paul Smith) för några dagar sedan. Alla skall finns att köpa (fram eller baksida) hos http://www.mumien.se
Kostnad 130 - 150 kronor. Dessa är orginal. Snabba leveranser tycker jag.

  • Medlem
  • 2004-04-13 19:10
Ursprungligen av adress@mac:

Jag fick mitt randiga skal (Paul Smith) för några dagar sedan. Alla skall finns att köpa (fram eller baksida) hos http://www.mumien.se
Kostnad 130 - 150 kronor. Dessa är orginal. Snabba leveranser tycker jag.

Tack men jag fick köpa ett randigt skal av Doktor G för 75.

/majk

Det kommer en massa "pirat" skal om några månader! Då skall jag har ett i orange!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-21 01:02

Jag har ett randigt skal som jag inte använder eftersom det är så fult. Någon som vill köpa det?

  • Medlem
  • 2004-03-21 02:03
Ursprungligen av Doktor G:

Jag har ett randigt skal som jag inte använder eftersom det är så fult. Någon som vill köpa det?

Jag vill köpa!
Kolla dina meddelanden.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 17:19

/HD/system/library/syncservices/btconduit.bundle

Du missade och gick i library direkt på HD:n .... /HD/system/library/syncservices/btconduit.bundle ska det var

först /HD/system och så vidare...

MVH Marcus

  • Medlem
  • 2004-03-23 17:54
Ursprungligen av Tocke:

/HD/system/library/syncservices/btconduit.bundle

Du missade och gick i library direkt på HD:n .... /HD/system/library/syncservices/btconduit.bundle ska det var

först /HD/system och så vidare...

MVH Marcus

Naturligtvis! Mitt fel helt och hållet. Äntligen är jag helt randig.

/majk

Jag vill ha ett vitt som jag kan rita på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-11 17:03

Jag vill ha det spygröna man ser på bilder överallt men som ingen sett i verkligheten...

den här

  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 19:22

298 spänn för ett randigt skal! Fan, skulle begärt mer

  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 19:26

Fast ärligt talat, vad är det som kostar? Hur stor är inte vinstmarginalen? Millimetertunn plast kan inte ha kostat många ören att tillverka.

1
Bevaka tråden