Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 1400 IR?sant ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har en Powerbook 1400. Undrar om den har IR-port. Det ser ut så, men det kanske är tomt bakom , och tänkt som ett extra tillbehör. om du kan svara på det, så kanske du vet skillnaden på 1400c och 1400cs.

Hälsningar

Per S

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-04-09 19:43

En snabb uppslagning i det eminenta programmet MacTracker (listar alla Macdatorer) säger att Powerbook 1400 ej har IR, den nämner heller ej något om någon c eller cs version av denna dator.

olov

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-04-09 20:03

Föregångaren 5300 hade IR-port och jag har bestämt för mig att 1400 har det också.
Det som skiljer cs från c är bildskärmen. c-modellen hade en bättre skärm.

"Screen: 11.3" dual-scan (cs) or active matrix (c)"

Källa: http://www.apple-history.com

• Oregistrerad
  • 2004-04-09 21:30

hittade detta på en sida om 1400:an här:
http://www.fortunecity.com/skyscraper/mozilla/1210/faq.html

"Q: What can I use the infra red port for?

A: There has been several discussions on this topic on the PowerList and on comp.sys.mac.portables. Users have been trying to get their PB1400 to talk to their new Pismo laptops, or other new gadgets. Some people have even been trying to change their television channels with the infra red port (this may sound crazy, but on more modern IRDA ports it is possible). The answer rather discouragingly is that you cannot do very much on with your PB1400 IR port. It only supports AppleTalk and is not IRDA complaint. This means that you cannot connect to the internet via your funky new Nokia or send documents to non-AppleTalk printers. You cannot even play IR networked Quake3 with your Pismo owning friends. What you can do is connect to an AppleTalk network with any other AppleTalk supporting IR port. That includes the PowerBook 3400, Kanga, 2400 and some of the earlier Duos. That sadly is about it. If you know of any cool things that you can do with your IR port then please drop me an e-mail as it would be fun to try them out and add them to the FAQ…"

Den har IR, men jag har aldrig fått den att fungera...

Bevaka tråden