Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort till Cube?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som kan tipsa om ett bra och snabbare grafikkort till PM Cube? Jag har originalkortet med 16 meg vram, men tänkte mig något snabbare. Helst ska det vara både tyst, hyfsat snabbt och smidigt att montera! Tacksam för tips. Jag har tittat på cubeowners.com, men det bli jag inte mycket klokare av.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-08 16:46

ett Geforce 4 med 32mb vram @ macoteket.se?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-04-08 18:20
Ursprungligen av Ricky:

ett Geforce 4 med 32mb vram @ macoteket.se?

Det får inte plats i en kub, kortet är för långt.

Ett kort som får plats utan problem är ATI Radeon 7500 som levererades med 800Mhz Quicksilver-maskinerna. Jag hade ett i min kub, och kortet kräver ingen fläkt heller. Mycket mysigt.

Ursprungligen av Puppet:

Det får inte plats i en kub, kortet är för långt.

Ett kort som får plats utan problem är ATI Radeon 7500 som levererades med 800Mhz Quicksilver-maskinerna. Jag hade ett i min kub, och kortet kräver ingen fläkt heller. Mycket mysigt.

Var kan man få tag på ett sånt kort?

Jag har nog ett sådant liggande. Vad vill du betala?

Ursprungligen av SockerConny:

Jag har nog ett sådant liggande. Vad vill du betala?

Ingen aning, men kom gärna med ett prisförslag.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 01:18

Radion 9000pro

Jag har själv stoppat i ett Ati Radion 9000pro i min Cube efter lite modifieringar så fungerar det hur bra som helst.

Ursprungligen av haloone:

Jag har själv stoppat i ett Ati Radion 9000pro i min Cube efter lite modifieringar så fungerar det hur bra som helst.

Har du en fläkt till det kortet? Är det svårt att modifiera så att det passar? Är det ett 64 meg-kort?

Ursprungligen av haloone:

Jag har själv stoppat i ett Ati Radion 9000pro i min Cube efter lite modifieringar så fungerar det hur bra som helst.

är det krångligt? hur gör man? tack för svaret!
peter

  • Oregistrerad
  • 2004-04-27 11:06
Ursprungligen av shyguy:

är det krångligt? hur gör man? tack för svaret!
peter

Ja det är ett 64MB kort utan fläkt.

Det är tyvärr ganska krångligt att modifiera pga. att man måste flytta "DC-DC kortet" som matar Hårddisk och DVD läsare. Men är man lite händig skall det inte vara något problem

Titta på http://www.cubeowner.com för hjälp.

Ursprungligen av haloone:

Ja det är ett 64MB kort utan fläkt.

Det är tyvärr ganska krångligt att modifiera pga. att man måste flytta "DC-DC kortet" som matar Hårddisk och DVD läsare. Men är man lite händig skall det inte vara något problem

Titta på http://www.cubeowner.com för hjälp.

hm, finns dem nödvändiger kablar att köpa i sverige? tack
peter

en annan variant kan vara att flasha ett geforce fx 5200 Ultra om man kan hitta ett tillräkligt litet sånt kort. jag tror att man har ganska goda odds att göra det.

men det låter som du inte själv har provat det!?

det har jag inte gjort nej. jag ska testa att flasha ett 5200 ultra så fort jag får händerna på ett. hittar inte länken nu men det finns en kille som gjort det.

hoppas att de funkar. låter mycket interessant.

1
Bevaka tråden