Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote Wonders drivrutin laddas inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 10:05

Jag har ett lustigt fel. Eller olustigt snarare. Anyway.
Jag har en ATI Remote Wonder, men drivrutinen laddas inte annat än för root-användaren.
Jag gjorde en ominstallation av hela datorn, installerade drivrutinen utan att aktivera root-användaren. Då funkade den inte förrän jag aktiverade root, och återigen bara för root-användaren. Jag tycker det är helt obegripligt.
Enheten funkar alltså både för root-användaren, och på en PC som jag har testat den på.

Ihärdigt googlande har inte heller gett något resultat, jag verkar vara den ende.
Hjälp... någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-02 13:33

To activate the Remote Wonder software for another user on the same system, simply run the Remote Wonder Control panel when that user account is active - you do not need to re-install the software.

Kan det vara något du missat?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 23:34
Ursprungligen av Linus:

To activate the Remote Wonder software for another user on the same system, simply run the Remote Wonder Control panel when that user account is active - you do not need to re-install the software.

Kan det vara något du missat?

Nej, det är denna användare som jag installerade den från.
Om inte drivrutinen är laddad och jag startar kontrollpanelen från root, så laddas den, men däremot på någon annan användare så startar bara kontrollpanelen, men drivrutinen finns inte med i Aktivitetshanteraren.
Jag har dock inte provat att skapa en ny användare och testa om det funkar för den. Jag gör så.
Tack ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-03 08:58

Kontrollera rättigheterna på filer/mappar. Kan alla läsa?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-04 10:49
Ursprungligen av Wire:

Kontrollera rättigheterna på filer/mappar. Kan alla läsa?

Ja, alla kan läsa. Jag börjar fundera på om "love", mitt användarnamn, är reserverat på nått vis. Jag fattar inte.
Skapar jag en ny användare, så funkar det för den. Tar jag bort conf-filerna i biblioteket för min användare och låter programmet skapa om dem, så funkar det inte.
Snart slår jag sönder något. Eller inte.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-04-06 21:37

Jag har samma problem. Men jag har inte fått den att funka alls.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 15:33

Problemet löst. Jag får inte köra Svorak som tangentbordslayout.
De andra användarna hade Dvorak inställt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-04-08 16:47

Jasså funkar inte Svorak. Då får jag väl byta till Dvorak.

Har du provat med Svensk Pro?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-09 02:15
Ursprungligen av Macus:

Jasså funkar inte Svorak. Då får jag väl byta till Dvorak.

Har du provat med Svensk Pro?

Jag moddade i desperation tillbaka tangentbordet till Qwerty, så nu är det Svensk Pro jag kör. Och skriver som en kratta gör jag.

1
Bevaka tråden