Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

programtips för palm?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 13:38

Hej,
köpte just en ny liten palm från macoteket, fixade avantgo och lite spelliknande saker men jag har dålig koll på vad som är bra/dåligt i programväg för palmplattor så jag undrar om ni har ngra tips.

Det skulle vara kul att höra vad ni använder och vad ni använder det till mest.
Jag använder, som sagt avantgo för att läsa nyheter m.m. och inte mycket mer...
Nybörjarvarning

Senast redigerat 2004-04-07 14:14
  • Medlem
  • 2004-04-07 14:46

De inbyggda programen såklart, samt även mobipocket för att låna böcker från de flesta svenska bibliotek.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 15:09

mobipocket? låter intressant, har du ngn länk?

  • Medlem
  • 2004-04-07 15:30

Kan väl tippsa om http://www.elib.se/
De har länkar till bibliotek som lånar ut böcker samt även länkar till programvaran.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 18:15

det finns massor med program ... men vilka som är värda att ladda ner beror helt på vad du vill göra. Personligen har jag program som DateBk, JFile, Life Balance, Shadow, iSilo, Palm Reader, ...

  • Medlem
  • 2004-04-07 23:28

Sök lite här i forumet så hittar du garanterat en hel del programtips. Jag vet att jag har skrivit i flera sådana trådar iaf. Eng-svensk ordbok är jäkligt bra att ha till hands. Ett rit/kluddprogram som Diddlebug gillade jag skarpt också när jag använde min Palm. Hmm måste nog börja använda den igen. Så nu fungerar avantgo på Mac os x? Det var på tiden...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 08:55

Jag använder själv Beiks ordböcker och det är faktiskt smidigt att ha dem tillgängliga när man råkar hamna på nåt mysko ställe utomlands och behöver nåt speciellt ord ... det är ju inte så att man går och släpar på Nordström Svensk-Engelska och Engelsk-Svenska ordböcker när man går på resturang etc

Jag saknar fortfarande ett bra To-Do-program till palmen. Det inbyggde erbjuder för få kategorier och synkar i mitt tycke illa eller jallafall opraktiskt med macen

  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 12:19

Det beror ju på vad du vill ha men Life Balance kan ju vara ett alternativ, eller Shadow (men "synkningen" är ju inte så mycket att hänga upp julgranen ... ska dock komma support för Shadown i Omni Outliner 3)

  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 12:19

Eller vänta till Palm OS 6 är ju ett alternativ också

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-08 17:12

PalmOS 5 synkar bra med Tasks/Todo till Entourage X (om man är villig att byta emailklient). Upptäckte nyligen Queuesync Mail som synkar mail mellan Palm/Versamail och Entourage. Smidigt om man vill ha med sig lite mail till Palmen.

Är Mobipocket anpassad för liggande skärm? Läser mina e-böcker i Acrobat för Palm nu och den känns lite gammal och tråkig.

1
Bevaka tråden