Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poff! sen var det dött

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iMac (G3 500MHz) stendog för en halvtimme sedan. Först ett ljudligt poff och sen svartnade skärmen och nu är den verkligen död. Inte minsta ljud när man trycker på startknappen (ja sladden är i). Det har varit lite småstrul med den tidigare bla skärmen tappade en massa ljusstyrka. Någon som har en ide? Det är applecare på den så den får väl ta en runda till reparatören antar jag.
Är det föresten ngn som vet om jag kan plocka ut hårddisken och ta ut data utan att jag sabbar mitt applecare avtal?

Alla tips är välkomna

(Jag vet att jag borde gjort mera backupper (jag förlorade en presentation och två månaders bilder i iPhoto)

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 22:23

Låter som om högspänningen till skärmen är zip…

Fråga den som är kontakt enligt applecare om disken - tror inte det är "user replacable". Annars är det ju en helt vanlig ide när du väl får den (kontakten plockar säkerligen ur den åt dig om du inte tillåts på egen hand).

Jag skall ringa i morgon o kolla. Jag tror inte att de godkänner det men man får väl se. Vet ni om det är world wide apple care för de stationära datorerna som för de bärbara? Det är nästan inte värt att åka hem bara för iMacen.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 22:35

Stationära har en mer begränsad som standard - men med applecare vete tusan - kolla på apple.com

Kostar väl nästan mer att släpa hem den än att köpa en annan?
Vet inget enkelt sätt att ansluta extern skärm på "slot loading" - men det borde ju gå… tycker man…

Oj oj hoppsan
Är jag slog på datorn precis innan jag skulle lägga mig så gick den igång!!!!!

Snabbt som ... backades det viktiga dokumenten till den andra datorn. Men nu vad kan detta. Min erfarenhet av apple service är att de tar in den och ser att den funkar och sen skickas den tillbaka. Resultat, jag är utan dator tre veckor endast.
Visst är jag glad, men nu vet jag varken ut eller in.

PP

  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 10:02

automatsäkring som gick?

1
Bevaka tråden