Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ med 99mac till Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac kommer som vanligt finnas på plats i Paris för att rapportera ifrån Apple Expo (31:a Augusti - 4:e September) och se Steve Jobs personligen framföra keynote inför en hänförd publik. Vi har funnits på plats sedan 2001 och förra året fanns inte färre än 14 stycken 99mac:are samlade för en rejäl brakmiddag och helkväll på Paris gator efter en lyckad mässdag.

Nu är det dags för dig att skaffa en gratis entrébiljett, glöm inte att även anmäla dig för keynote (K-badge) för annars missar du Steve Jobs framträdande som inte sker i samma lokaler som själva mässan. Förra året missade jag K-badge och fick följa keynote ifrån Applemontern på mässområdet vilket iofs var kul eftersom man fick testa dom nya produkterna endast 5 minuter efter dom lanserats.

Nu när 99mac blivit dubbelt så stort som förra året borde vi väl kunna samla åtminstonde 30 personer vid en middag i Paris? Många 99mac:are flög Ryanair till extremt låga priser - dom tar just nu 249kr för resan Stockholm-Skavsta till Paris-Beauvais och 199kr för returresan.

Hotel Formule 1 har billiga hotellrum (cirka 320kr per natt för ett rum som fyller tre personer) och många 99mac:are bor på hotellen som ligger vid "Pte de St Ouen" (nära till keynote) eller "Pte de Chatillon" (nära till mässan).

Titta mer på gamla bilder ifrån Apple Expo:
99mac på Apple Expo 2003
Applemontern på Apple Expo 2003

99mac på Apple Expo 2002 (1 av 2)
99mac på Apple Expo 2002 (2 av 2)

Boka biljetter nu!
Gratis entrébiljett för Apple Expo 2004
(observera att du måste ange telefonnumret med 0046 i början, sedan riktnummer och telefonnummer. Du får inte använda mellanslag eller - tecken för då raderas formuläret och du måste börja om ifrån början)

Boka din Keynote biljett (obs - separat biljett!)

Boka billig flygbiljett hos Ryanair

Formule 1 tar inte emot bokningar så här tidigt.

Senast redigerat 2004-03-22 20:35

Björnström Kunde inte 99Mac organisera det lite bättre med att samlas alla som vill åka!
Sedan försöka att åka ner ( Flyga eller åka bil ) tillsammans m.m.

Om någon vill agera arrangör så är det fullt möjligt. Jag har inte lust att ta på mig det iallafall

Du har ju alla fakta som behövs egentligen - Ryanair flighten ner till Paris den 30:e Augusti kommer vara full av 99mac:are. Om vi bor på Formule 1 så kan man ju hänga ihop dessutom - jag tror vi blir över 25 pers i år faktiskt.

Jag har bokat! Ska bli kul.

Kul! Jag tror fler kommer ansluta i takt med att datumet närmar sig.

Jag, Mats, Arvid, Belak och troligen någon till kommer defintivt åka. Paris är fint i slutet på Augusti och har man en bra ursäkt som Apple Expo är det ju perfekt att komma bort några dagar.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 17:03

Jag har bokat! Det lär bli jäkligt kul att se Jobs, även om jag dessvärre så här långt i förväg inte kan vara säker på att jag kan åka.

Men om det nu är några som hyr en minibuss eller något liknande så kan jag mycket väl följa med som assisterande förare. Jag har kört till Paris förut, dock ej i paristrafiken...

Kanske kan man få med någon kompis. Synd bara att de flesta är onormala och inte använder Mac

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 17:07

Vilken av dagarna är det Jobs talar? tisdagen, va?

Det är en väldigt dålig affär att åka bil till Paris (vi har gjort det hittills) jämfört med att flyga med Ryanair. Dessutom är det jobbigt att ha bilen i Paris (det går Applebuss mellan keynote och mässa).

Hur mycket extra kostar keynote anförandet?

Allt är gratis - keynote och mässa (om du bokar nu).

Om flyget går på 449kr som vi skriver och hotellet 100kr/natt med 3 pers/rum är det inget att tveka på!

Är ganska sugen faktiskt...
Är anmälan till Apple bindande? Har iallafall bokat Apple Expo, men inte flyg...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 18:42

Jepp! Och i år har jag "K"-bokat också, minsann...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-06 19:20

Bokat ock klart, dock inte flyg och hotell. Jag var där förra året och kan bara säga: dä ä bar å åk! Hoppas vi får sitta lite närmare scenen i år bara.

Kul - då blir det ju ett gäng!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-06 19:31

Vi var cirka 16 personer förra året. Hoppas det blir fler i år! Hur som helst är det ganska najs att ha lyxpicknick intill Eiffeltornet, i Jardin du Luxembourg eller uppe på La Butte (Montmartre/Sacré-Coeur).

Senast redigerat 2004-04-06 20:12
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-04-07 20:45

Jag är på. Hur många kan franska?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-04-19 19:45

Hotell

Någon gång måste ju bli den första!

Så varför inte redan i år? Har ni tips på billigt och bra boende (jag är två, kanske tre personer)? Skulle uppskattas om ni som har bra erfarenheter av detta kunde dela med er lite.

Fasen va' coolt jag har "K" på min badge!

Senast redigerat 2004-04-20 00:16
Ursprungligen av Spooky:

Har ni tips på billigt och bra boende (jag är två, kanske tre personer)? Skulle uppskattas om ni som har bra erfarenheter av detta kunde dela med er lite.

I första inlägget så tipsar Björnström om Hotel Formule 1.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-04-20 18:46
Ursprungligen av Adrian B:

I första inlägget så tipsar Björnström om Hotel Formule 1.

Tack jag såg det, men har Björnström provat precis varenda Hotell i hela Paris? Eller kan det möjligen vara så att någon annan sitter inne med ett bättre/billigare alternativ? Billigt och bra boende är jag ute efter.

Ursprungligen av Spooky:

Tack jag såg det, men har Björnström provat precis varenda Hotell i hela Paris? Eller kan det möjligen vara så att någon annan sitter inne med ett bättre/billigare alternativ? Billigt och bra boende är jag ute efter.

Oj! Jag har verkligen inte testat många hotell.

Jag var i Paris i Maj och då bodde vi på Formule 1 "som vanligt" uppe vid Porte St Ouen. Hotellrummen kostar €38 per natt och rummen rymmer tre personer. Frukost ingår inte och rekommenderas inte. Det är inte något soft hotell alls men det är modernt och kostar inte mycket.

Hotellet ligger ca 400-500 meter ifrån Metro (tunnelbanan) och det tar väl ca 15 minuter ifrån hotellet till centrala Paris.

Det går en express-busslinje ifrån Pte Ste Ouen som går direkt till Keynoten (Porte Maillot) och tar ca 15 minuter. Flygbussarna ifrån Charles de Gaulle stannar även på Porte Maillot så det är hyggligt smidigt att förflytta sig mellan hotell - expo - keynote - city.

När måste man boka flyg?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 13:21

jag åker lätt med. Om det inte krockar med nått annat viktigt!.. har bokat badge iaf!. vore grymt att bestämma mötesplats för alla 99macare i paris eller nått.. kan hända att ajg åker själv.. och det blir ju kanske inte så kul i längden..

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 14:00

har läst franska i 8 år. Kan typ inte ett skit!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-20 20:16

Formule 1 har äcklig frukost. Undvik! Det är helt OK om än fantasilöst att bo där, men frukost äter man med fördel på närmaste kafé.

Klart!

Sådär, då var det bokat och klart.
Fyra dagar och tre nätter i Paris kan ju bli riktigt kul!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-18 10:54

I förra årets tråd tror jag att jag postade länk till sidan där jag bokade hotell. Sök lite så hittar ni nog. Där finns massa hotell att välja bland. Det vi valde hade fin-fin frukost. Kostade €63/natt för 2 pers i dubbelrum. Men det fanns både billigare och dyrare.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-19 10:55

Om ni letar hotell prova HRS har en stor databank med alla möjliga hotell och på olika språk.

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-19 17:48

Här är länken jag pratade om innan:

http://www.france-hotels.net/

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-06-19 18:24

Hur länge tänker ni stanna lör/söndag?
Någon mer som skall ner ifrån Göteborg?

Ett förslag är att vi gör en slags "officiell" tidtabell för just 31/8 och 1/9 med middagar och lite sånt. Vi hade jättekul förra året ju.

Jag tänkte eventuellt bjuda in teamet ifrån Macbidouille också - hade ju varit kul.

Bevaka tråden