Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-03-30 19:21

Är ute efter en ny mobil eller handdator/smartphone, kör idag med SE T610 och är nöjd med den men tycker kalender är för klen så nu vill jag ha något bättre. Dessa alternativ har jag funderat på. Kom med synpunkter på vilken jag ska välja och varför. Krav är att det ska gå att synca till ical med bluetooth.

- SonyEricsson P900 (är lite rädd att den är för stor)
- Nokia 6600
- Hp Ipaq 4150 (fungerar även med SEB!)
- Nokia 6230

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-03-30 19:28

Jag kör en palm T3/SEt610 kombo som funkar klockrent. Vi man resa "lätt" lämnar man palmen hemma och har ändå allt synkat i telefonen.
Palmen är mindre än ipaq men har dubbelt så stor skärm med pixlar mätt. Jag tycker att palmen gör ett bättre jobb på det den ska än pocketPC, lite som att jämföra mac/pc...
P900 är nog ganska störtskön också!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-06 16:47

Inga mer tips/förslag?

  • Medlem
  • 2004-04-06 17:20
Ursprungligen av Robban B:

Inga mer tips/förslag?

Jag föreslår denna: Siemens SX1

Jag har bara provat den i butik, men den verkar vara den bästa just nu efter P900 tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-06 18:50
Ursprungligen av stfm:

Jag föreslår denna: Siemens SX1

Jag har bara provat den i butik, men den verkar vara den bästa just nu efter P900 tycker jag.

Tycker knapparna verkar lite konstiga. Även Panasonic X700 verkar ju bli intressant.

Gör som mig, vänta på SE S700. Verkar i storlek vara någonstans mellan din T610:a och en P900. Ägde själv en P800 ett tag men tyckte den var lite väl stor, så jag gick tillbaka till min t68i som jag tycker är lite för liten...
Dock var P800:an var en jäkla bra mobil/handdator som syncade fint med mac:en.
Tyvärr kommer den ut först till jul...

http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=652&source=HOMETOP

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-09 14:17

Blev ju inte så många tips..Men nu har jag precis köpt en P900 och den verkar riktigt nice, har gjort min första synkning med isync och det var lite struligt men fungerade efter ha kört några gånger. Nu gäller det att lära sig och hitta nice program.

Ursprungligen av Robban B:

Blev ju inte så många tips..Men nu har jag precis köpt en P900 och den verkar riktigt nice, har gjort min första synkning med isync och det var lite struligt men fungerade efter ha kört några gånger. Nu gäller det att lära sig och hitta nice program.

bra start punkt:
http://my-symbian.com/main/index4.php?cat=4

Går det att lägga in program i a920 och a925? Eller är de spärrade? Jag har för mig att a920 åtminstone var det tidigare

Jag hade valt antingen P900 eller Motorola A920 eller A925 eftersom det är samma operativsystem i dessa. Symbian/UIQ är ett funktionellt och bra system tycker jag. En handdatortelefon är enligt mig ett bättre val eftersom man kan installera program och anpassa den på ett helt annat sätt än en vanlig "statisk" telefon.

Det går att lägga in program i A920 och A925. Man uppgraderar A920 till vad som i praktiken är en A925. Det finns en hel del trevliga program att lägga in, som även fungerar i P800 och P900. Bl.a bildbehandlingsprogram.

Hur uppgraderar man A920?

Man går med den till en Trebutik och får den uppgraderad. De fixade min telefon på 20 minuter medan jag väntade.

  • Medlem
  • 2004-07-05 10:37

köpte nyligen SE K700 och är nöjd som fan. Inte så stor skillnad mot 610 men en skön och snygg telefon får du. Har kollegor som använder den tillsammans med Palm för att få kraftullare kallenderfunktioner och GPS mm.

Jag har en A920 som jag igår uppdaterade. Hur gör jag för att installera program på den? Vilka program är det som fungerar? Jag såg att det fanns en del program som behövde java. Finns det i telefonen eller måste man även installera det?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-09 14:19

Jag tipsar gärna om Wayfinder Mobile Map Guide!

Ger dig rutter och kartor.

5 dagars gratis pröva-på finns på
http://www.wayfinder.com/wayfinder/trial.html

För en lite större peng får du även (med hjälp av inbyggd eller extern bluetooth-GPS) "riktig" vägbeskrivning (Sväng vänster om 100 meter) osv.

Mer allmän info på http://www.wayfinder.com

1
Bevaka tråden