Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson P900

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-10 17:10

Jag har en massa bilder på den, men vi ville ju dra ner på mängden data som skickas från servern. Jag kan slänga upp några bilder på min egen dator så ni får se...
Dessa hade jag tänkt använda i testet men de var för dåliga i litet format. Jag ska vaska fram orginalen.

Här, fler bilder kommer...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-23 23:37

P900 iSync och adress-uppgifter

Någon som vet om även adress-uppgifter (gata, postnr, stad etc) samt info-fältet syncas? iSync 1.5 fixar i alla fall inte detta till Z1010.

Ursprungligen av bod:

Någon som vet om även adress-uppgifter (gata, postnr, stad etc) samt info-fältet syncas? iSync 1.5 fixar i alla fall inte detta till Z1010.

Jajjemen Funkar klockrent, jag kör OsX 10.3.5, iSync 1.5 och en P900 med R3A06 mjukvara.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-05-01 16:05

P900 2 år för sent...

Jag är på väg att köpa en P900 eftersom jag tycker den börjar bli prisvärd. Jag är verkligen ute efter en bra iCal-synk, eftersom jag tänker dumpa min Palm. Jag läser motstridiga kommentrer i tråden. Hur väl synkar P900 med iSync och hur lätt kommer man åt firmware-uppdateringen? (Luren har ändå 2 år på marknaden nu...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 18:23

Hehe, va skoj. Du är ju han galningen som har tatt bilder av hela tunnelbanan och förstört en förstärkare ;P

Jag kan hosta bilderna om det behövs.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-10 18:26

Tagit bilder av tunnelbanan ja, men förstört en stärkare? Du menar den jag blåste med Amigan...?
Hehe, jepps, det råkar ju vara jag det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 18:41

Hehe
Hur tycker du att P900 känns i handen då? Platstig eller som att hålla i en iPod?
Jag funderar på en PDA telefon men tycker att P900 är lite väl dyr för mig, Nokia 6600 passar min plånbok bättre. Huvudsaken är att de syncar med iSync och har bättra kalender än vanliga Series 40 / S-E telefoner. iSync för 6600 kommer nog om inte alt för länge.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-10 18:51

Sen iSync kom i ny verre som stöder P8/900 så har det funkat super, innan dess var det lilte skakigt.
I handen känns P900 jäkligt gedigen, nästan som en iPod, eller mer som en Nokia 6310, ingen luft under plasten helt enkelt. P900 är en bra mycket bättre telefon än P800, på alla punkter faktiskt! Ju mer man pysslar med P900 så inser man att P800 var en "beta".

OT... Ujuj, nu börjar man bli känd i utlandet också! Alla ens galenskaper på nätet!

  • Medlem
  • London
  • 2003-11-11 01:58

Vad är det för OS i den, Symbian?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 10:21

-Vet någon om det fungerar med ett 256mb Memory Stick Duo Pro kort i en P900? Det är ju samma storlek på dem, men skiljer det något invändigt också?
Känns ju lite fjuttigt med 128mb.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-11 11:58

Symbian har den som OS ja.
Jag har ett 128, det räcker ju rätt långt
Duo Pro vet jag inte om det funkar, kolla S-Es hemsida.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 12:15

Det som står på S-E's hemsida är bara om Duo, men tänkte att det kanske passar ändå. Storleken ska ju vara samma.
-Ingen som har möjlighet att kolla?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-11 12:25

Hm, du bor ju lite långt bort, annars hade du varit välkommen att försöka trycka i det i min ´fån!:D

Jag skulle önska en recension av Treo600. Går det att använda den som surftelefon till macen trots att den inte har blåtand? Finns separat kabel att köpa och hur står sig skärmen jämfört med P900?
mvh Jonas

Vill bara meddela att jag innhandlat en P900 och jag har aldrig varit så nöjd med en telefon. Jag hade P800 men den sålde jag för längesen, pga dålig design och klumpig. Men nu...... AAAAAAHHHH

Rekomenderas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-13 13:22

En fråga till: Går P900 att synca med Entourage?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Josef P
En fråga till: Går P900 att synca med Entourage?

Det undrar jag också!???:confused:

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-16 17:07

Börjar bli dags att byta ut 7650:n snart känner jag. Fast den sköter faktiskt sitt jobb utmärkt fortfarande. Vet inte om jag har användning för alla de funktioner som en P900 är fullproppad med. Lite för mycket handdator över det hela.

7650:n får nog hänga med ett tag till trots allt...

Senast redigerat 2003-11-16 17:17
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-16 19:13

Jag känner precis som du cal. Min 7650 klarar sig bra, lite dålig batteritid och rätt ful men annars toppen. Dessutom svider det rejält då värdet sjunkit från 6-700 euro till 100 euro på ett år..

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-23 12:39

Jo, den fungerar prima. Min batteritid är helt ok. Däremot börjar skalet se lite slitet ut och tyvärr så passade jag ej på att firmware-uppgradera den för ett år sedan när garrantin gick ut. Jag köpte min för ungefär 2 år sedan när jag gjorde lumpen i marinen. Blev många sköna bilder.

Jag såg för övrigt att voodafone infört gratis MMS nu fram till sista Januari. Det körde de med när jag köpte min 7650 också, varvid det skickades bilder hej vilt under hela lumpartiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-08 16:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av jonasludvigsson
Jag skulle önska en recension av Treo600. Går det att använda den som surftelefon till macen trots att den inte har blåtand? Finns separat kabel att köpa och hur står sig skärmen jämfört med P900?
mvh Jonas

Fick min Treo 600 förra veckan. Bestämde mig för den för att P900 är segare i menyn. Är inte intresserad av att spela spel, så att den har sämre skärm spelar mig ingen större boll. Fördelen är istället att den drar mindre ström därför. Sen så föredrar jag PalmOS före annat. Tyvärr så har den tangentbord, vad är det för fel på gamla grafitti? Går ju grymt snabbt att skriva med grafitti. Det går visserligen ladda ner program som löser den biten på Treon så man kan skriva grafitti ändå. Använder den också som mp3 spelare med extra inköpt 256 mb SD kort. Fick dock löda på en 2.5mm kontakt på mina lurar (3,5 mm kontakt fungerar alltså inte!). Finns kanske köpa någonstans, men orkade inte leta. Kör VeriChat med ISQ, MSN, YAHOO och AIM samtidigt med polarna, grymt att vara online alltid! Jag rekommenderar verkligen denna lur, dock är den dyr! 899 € + 256 MB minneskort en tusenlapp + lurar och lödkolv..

Jag fick min P900 i onsdags, är supernöjd med den, håller med om att den känns som en iPod i kvaliten.
Efter en jävvla massa micklande fick jag iSync att funka med den... (problems med att hitta den helt enkelt).
Det finns 3:e parts program för Ericsson nallar som tillåter synkning mot Entourage, har dock inte testat själv eftersom jag inte använder kalendern där..

Jag skall under veckan testa att synka telefonen mot kalendern i Outlook på PC:n på jobbet för att se om det är möjligt att synka fram och tillbaks mellan Outlook-P900-iCal..

JOOOO, en sak till, jag är grymt nöjd med ljudkvaliten på telefonen också....
Synd bara att man inte har någon nytta av USB anslutningsplattan på sin iBook 12", dom matchar juh!

Vill bara återkoppla till detta nu när jag haft nallen ett tag.
Köp den, säger jag bara... den funkar klockrent. jag ger 5 av 5 möjliga poäng

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-30 18:26

Har en P900 och det att man har svårt att få in program i den å måste ha pc! nånsens! Alla med lite instinkt klarar det!
Öppna bluetooth>skicka fil å välj det du vill ha från skivorna! För dom går ju alltid in i datan!
spel, signaler, program uppdateringar! allt har jag fått å funka! S-E egna tråkiga menyer är jag bara glad att jag missar på skärmen!

Mp4 har man väl egna program som klarar? eller? haha
Anväder ändå inte mp3-mp4 som signaler. Hör dom aldrig. Bättre med Wav eller Midi! blir oxå roligare så...

Mvh tobias

Är det någon som skickat mp3 filer till sin P900? jag funderade lite på det, och med tanke på det begränsade utrymmet i nallen, så kanske man skall lägga över relativt små filer...
Någon som har ett bra tips på hur man skapar en mp3 snutt av en hel låt? man vill juh inte gärna ha en hel melodi, utan bara det bästa från en låt

  • Medlem
  • 2004-03-31 17:37
Ursprungligen av Lasse LeFreak:

Är det någon som skickat mp3 filer till sin P900? jag funderade lite på det, och med tanke på det begränsade utrymmet i nallen, så kanske man skall lägga över relativt små filer...
Någon som har ett bra tips på hur man skapar en mp3 snutt av en hel låt? man vill juh inte gärna ha en hel melodi, utan bara det bästa från en låt

JAg har lagt in mp3 på min p900, och kan säga att det är bättre ljud än i in mp3.
(mp3 an är en creative), Att de inte går o få in hela album på ett 32mb kort går ju inte men kan man itne leva med det så kan man ju köpa ett nytt kort.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-03-31 17:10

Lite minne i P900? Du skämtar? Det är ju 16+32 som standard, dessutom köpte jag till ett 128MB-kort. Och ja, det går att installera progg med en mac, men det är inte lika lätt, om än helt klart överkomligt för den normalbegåvade.
Sen finns det ju tyvärr mängder av saker att klaga på. SOm att det inte går att dra ner på ljuset på skärmen, den bländar ju i mörker. Att den har lite fuffens för sig, som hänga sig, krascha. Sen ska vi ju bara inte tala om den urusla mottagninen, som den ju delar med alla S-E-lurar...och de flesta andra nya.

Jag var en av de första som hade turen att få P800 när den kom, och nu har jag använt P900 ett par veckor. Några erfarenheter utifrån de frågor som ställts ovan:

Synca med Entourage. Går nog inte, däremot finns det ju program som för över Entourage-poster till Mail och iCal på versiontracker.com. Så gjorde jag på min jobbdator. Meckigt kanske, men det fungerar.

iSync. Fungerade finfint, inga problem för mig att få det att funka. Jag skickar filer hejvilt mellan telefonen och PB:n.

Installera program från Mac. Inga problem, det är bara att blåtanda över .sis-filerna till mobilen och installera i mobilen.

Backup. Jag kör kontakter, "tasks" och kalenderhändelser via iSync och använder det som backup. Det enda [som man kanske vill spara] man inte kan backa upp på det sättet är SMS och MMS. Min P800 totallåste sig en gång, och allt raderades. Men jag var ganska snabbt igång igen efter en synkning med datorn.

Bilspelet. Det är ju bara en demo som följer med, men det är grymt underhållande. Och ännu mer imponerande på kompisar.. Fantastiskt bra flyt i grafiken, dessutom är det rätt kul att det faktiskt finns en ghost car-funktion i demon.

Övrigt: lite sugigt att Sony Ericssons blåtandsbil inte går att köra med P800/P900, för den bilen är riktigt rolig! Det finns dock en ganska meckig lösning på det.

Jag är helnöjd med telefonen!

...men jag har en fråga till er som har P900 och Mac. Hur gör ni för att uppgradera telefonens mjukvara via nätet? Det verkar däremot vara en grej som bara fungerar att göra via PC..

Jag var tvungen att uppdatera firmware-programmet i min P900 för att få den att fungera med iSync. Fixade det via VirtualPC. Inga problem alls :-). Man installerar den programvara som kommer med telefonen och sedan är det bara att tuta och köra.

Bevaka tråden