Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple ProCare lanserat i USA

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder du din Mac i jobbet och är beroende av att den hela tiden fungerar? Då skulle ett Apple ProCare kort passa dig utmärkt. Förutom att det är coolt att ha ett litet svart kort med applelogga på får du en mängd trevliga tjänster:

- Extra snabb hantering av dina serviceärenden. ProCare kunder får sin dator lagad på 24 timmar för ärenden som går att fixa i en AppleStore.

- "Boka ett geni" i din lokala AppleStore Genius Bar.

- Installation av din nya dator inkl flytt av filer ifrån din gamla dator.

- Gratis tillgång till olika workshops

- Speciella rabatter

- Lägsta-Pris-Garanti på Appleprodukter.

Kortet kostar 99 dollar per år eller cirka 750kr och säljs endast i USA idag. Men det är långt ifrån omöligt att någonting liknande kommer till Sverige. Skulle du köpa ett kort?

Läs mer på Apple.com

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-04-02 13:03

Skulle nog köpa direkt. Underförutsättning att jag inte måste åka till Stockholm för att träffa geniet....

ja, det er jeg sikker på.

Jag skulle tro att "genierna" inte gör hembesök utan måste träffas i din lokala AppleStore. Den närmaste ligger nog i NY är jag rädd för

Annars brukar väl dom flesta företag tycka att om man har köpt support (AppleCare) så har man, och det berättigar till just support.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 14:15

Bortkastade pengar det där.. allting står jue på nätet hur man fixar sin dator.. Folk börjar bli gamla... RTFML!
Och skulle kortet bli aktuellt så måste man vara insnöad sthlmare och bo i en lite unken lgh i en stad som luktar avgaser.. nej tack.. *anti-sthlm aktivist*

Ja, eftersom jag jobbar med Mac dagligen så kan jag inte säga annat än att jag tycker verkligen det är på tiden! Det är helt oacceptabelt så som "supporten" fungerar idag, även med "AppleCare". Jag hyr ut studiotid med min FinalCut/Shake-mac, och när den inte fungerar så vill jag att Apple fixar det. Min PowerBook har också problem, men oavsett vad man säger till Apple så är svaret "skicka den till Holland så kommer det någonting tillbaks på posten om tre veckor." Tack för den! Just detta att de inte har auktoriserade reparatörer (framförallt inte på PowerBooks) är irriterande. Om detta kort innebär att Apple kan reparera sina datorer på fler ställen än 0,5 ställen i Sverige, så tycker jag det låter toppen. Om det innebär ytterligare en falsk säkerhet à la AppleCare, så nej tack...

Ursprungligen av AddeDaMan:

Min PowerBook har också problem, men oavsett vad man säger till Apple så är svaret "skicka den till Holland så kommer det någonting tillbaks på posten om tre veckor." Tack för den! Just detta att de inte har auktoriserade reparatörer (framförallt inte på PowerBooks) är irriterande.

LAN-Master på Erstagatan lagar Powerbooks i Sverige, dom finns på 08-702 90 30.

Ursprungligen av Björnström:

LAN-Master på Erstagatan lagar Powerbooks i Sverige, dom finns på 08-702 90 30.

Aha, det visste jag inte. Trevligt att höra! Innebär det att de reparerar inom garantin också, oavsett var jag köpte datorn? Jag ringer och kollar. Tackar igen.

/ Andreas

Ursprungligen av AddeDaMan:

Aha, det visste jag inte. Trevligt att höra! Innebär det att de reparerar inom garantin också, oavsett var jag köpte datorn? Jag ringer och kollar. Tackar igen.

/ Andreas

Prova att ringa SOS Data i Gbg - de är också certade på Powerbook. Plus att du får träffa några hyvvens trevliga personer där.

Alla Apple Service providers i Sverige har minst en kille som är certad på bärbart. Om inte så får de inte kalla sig Service Providers... Passerar du sundsvall kan jag fixa den åt dig.

Om Svenska SP ska kunna leva upp till 24 h grejjen jag då vill jag först veta vad det innebär man ska kunna fixa... 24 h byta resservdel när det tar 2 dgr att få reservdelen och ingen möjlighet att lagerhålla...
jösses vilken ekvation det kan bli.

ps. det finns 2 SP i Umeå också... ds.

nu måste jag få plus i Apple himlen när jag varit så snäll efter alla minus jag införskaffat mig....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-03 00:02
Ursprungligen av Björnström:

LAN-Master på Erstagatan lagar Powerbooks i Sverige, dom finns på 08-702 90 30.

Lan Master dugger inte till någonting.
Ringde de och frågade om hur lossar man befintlig DVD läsare i en G 4 för att montera en Pioneer 106 brännare så svarar de: neeeej skicka den till oss istället (1500 spänn i timme + frakt - är de dumma i huvudet?)
Jag kan förstå att de vill tjänna pengar på reparationer men att ge eventuell tips om sådana små saker det är ju bagatell.
Tummen ner LanMaster!!!

Ursprungligen av AddeDaMan:

Ja, eftersom jag jobbar med Mac dagligen så kan jag inte säga annat än att jag tycker verkligen det är på tiden! Det är helt oacceptabelt så som "supporten" fungerar idag, även med "AppleCare". Jag hyr ut studiotid med min FinalCut/Shake-mac, och när den inte fungerar så vill jag att Apple fixar det. Min PowerBook har också problem, men oavsett vad man säger till Apple så är svaret "skicka den till Holland så kommer det någonting tillbaks på posten om tre veckor." Tack för den! Just detta att de inte har auktoriserade reparatörer (framförallt inte på PowerBooks) är irriterande. Om detta kort innebär att Apple kan reparera sina datorer på fler ställen än 0,5 ställen i Sverige, så tycker jag det låter toppen. Om det innebär ytterligare en falsk säkerhet à la AppleCare, så nej tack...

Sure, men det här är bara ännu ett sätt för Apple att mjölka stålar ur sina kunder och sedan är "supporten" fortfarande obefintlig.
Hur vore det om dom kunde se till att AppleCare fungerar såsom en riktig support borde fungera?

Om man kan få datorn reparerad på studs, vore det verkligen nånting att ha. Min pismo börjar kännas lite darrig ibland, skärmen slocknar och jag måste då starta om den. Samtidigt klarar jag inte jobbet en dag utan den.
Jo, jag har börjat tjata på min arbetsgivare om en ny pb; processorn i pismon är ändå i underkant för grafiskt arbete ...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 16:18

Garv. Kommer någon ihåg det värdelösa Pro Card som haussades vid G5 introduktionen. Det här känns som samma sak.

Javisst gör dom det. Anders Ingelstam som är medlem här på forumet fick skärmen utbytt samma dag som han lämnade in den efter att den hade "träffat golvet i ovanligt hög hastighet"

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 20:11

Jag skulle köpa kortet för att det var det definitift snyggaste kort jag sett. Märks att det är Apple

Aldrig! Inte en chans. Jag hoppas istället att min dator fungerar som den ska. Vidare skulle jag inte vilja att nån tekniker i världen ska fingra med mina installationer.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-02 23:12

Ja! 99 kr/år. Kan man betala med autogiro?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-02 23:56

Det var det dummaste jag har läst om.
Detta är bondfångeri av sällan skådat mått.

- Köp en Vip kort för 100 spänn så får du förtur med reparationer av vara dåliga produkter.:confused:

Säljer de inte redan något som heter Apple Care?

Helst skulle jag vilja att de (APPLE) tar sig i kragen och börjar leverera produkter som kvalitetsmässigt motsvarar vad det kostar att köpa.

Som tidigare har skrivit så finns ju redan Apple care men det är ju ganska smart att först se till att den första funkar dåligt och sedan införa en tjänst som kanske funkar bättre...Bondfångeri i den högre skolan inte nog med att grejorna är dyrare än genomsnittet...Supporten lämnar en del för övrigt att önska vilket det för övrigt har skrivits en och annan tråd om...;)

Snyggt kort, säkert roligt att ha i fickan.
Om jag får in för mycket viktigt i mina datorer så mitt levebröd hängde på att de alltid fungerade skulle jag nog skaffa ett.

Jev ville vert tryggere på overgang til Apple hvis jeg visste at supporten og den tekniske kvaliteten er like god som de Thinkpad T serie som jeg har brukt de siste 5 år

Men design og OSX frister veeeldig

Noteras kan att Apple Insider avslöjade ProCare någon vecka före det lanserades, så alla ryktessajter är inte bara pårökta gissningar. Dom hade rätt info, ner till vilket datum ProCare lanserades.

1
Bevaka tråden