Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bolina i Malmö

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt bostadsrätt i Malmö och direkt när jag var i lägenheten för första gången så såg jag ett nätverks-stick i hallen - precis som jag har i lägenhet där jag bor nu. Här jag har dock 10mbits BBB, medans i min bostadsrätt i Malmö kommer jag att ha något som heter Bolina. Någon annan som har detta och kan berätta vad skilnaden mellan BBB och Bolina är? Jag kör Airport (Extreme) med mitt BBB och det funkar faktiskt riktigt bra så jag hoppas på det samma med Bolina...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-17 17:50

Bolina är 100Mbit uppkoppling (det finns fall med Bolina som är 10Mbit men det är väldigt ovanliga)

Jag har Bolina. Det är en av Sverige's snabbaste bredbandsanslutningar. Var glad, och välkommen till Malmø!

Ciryon

Bolina problem med mail

En kollega sitter på en Bolina och har problem med sina mail.

@bolina.hsb.se Kräver numera att man inte kontrollerar sin e-post oftare än var femte minut!
@telia.com Det går inte att sända ut via SMTP men det går att ta emot via POP.
@home.se Klarar både SMTP och POP men alla mail kommer inte fram.

Är det någon som har Bolina med en seriös mail-lösning?

Ursprungligen av Saffran:

Är det någon som har Bolina med en seriös mail-lösning?

Jodå. Har .Mac mail där man får tillgång till Apple's SMTP för att skicka mail; var man än är. Mycket praktiskt.

Har aldrig använt skräp-bolina-mailen. De som sköter Bolina har noll kompetens, så man får vara glad så länge det inte är fel. Innan i höstas strulade nätet väldigt mycket men nu verkar det ha löst sig med ny utrustning.

Ciryon

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-04-02 14:17

Kan man inte bara använda Bolinas smtp-server för utgående mail, och sedan använda tex telias eller home.se's POP?

Ursprungligen av nillon:

Kan man inte bara använda Bolinas smtp-server för utgående mail, och sedan använda tex telias eller home.se's POP?

Jo, teoretiskt men inte praktiskt eftersom "svara" inte fungerar direkt och avsändaradressen måste vara "bolina" om man skickar ut via bolina. Bolinas SMTP går alltså ej att använda, tyvärr.

1
Bevaka tråden