Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart hittar man bra DVD-RW media billigt?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-20 11:49

Första April så kommer priserna på DVD media att höjas. Därför hade jag tänkt köpa en bunt bra DVD-RW innan dess. Vart hittar man dessa billigt? Finns det billigt i Göteborg så skulle det vara extra bra eftersom jag bor här.

Extra fråga: Vart hittar man bra CD-RW billigt? Jag har sett att vissa butiker nu kör med "High speed" CD-RW men de verkar inte fungera med Superdrive modell 105

Senast redigerat 2004-03-25 09:24
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-20 13:09

Var hittar man bra DVD-RW billigt?
Vart skall man gå?

Inet data kanske?

www.inetdata.se

  • Medlem
  • 2004-03-20 17:01

Vad jag kunde se så har de inte DVD-RW media.

Vad jag kan finna är www.mycom.se billigast på både -R och -RW med 59 kr resp. 127 kr för ett 10 pack

  • Oregistrerad
  • 2004-03-20 19:09

Microstore tar 180 kr för ett 10-pack DVD-RW

  • Medlem
  • 2004-03-21 00:56

Tack för alla tips (och fler tips är välkomna)

Är det bra kvalité på skivorna som ni föreslår?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-21 01:02

Vet ej beträffande Microstore.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-03-21 18:39

Ginza: http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=70061 Kanske inte billigare än det ni nämnt innan, men något bättre fraktpriser, i synnerhet om man som jag tänkt beställa lite mer köpDVD/CD samtidigt.

  • Medlem
  • 2004-03-21 20:56

Det är alltså DVD-RW jag är på jakt efter. Inte DVD-R.

  • Medlem
  • 2004-03-23 16:33

Jag har nu åkt runt bland stormarknaderna och några datorbutiker. Stormarknaderna (OnOff, Siba och El-Giganten) tar ca 40-50 kr för en DVD-RW skiva. Det är inte många datorbutiker som har DVD-RW. Jag får leta vidare eller beställa från Mycom.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 17:00

Duger inte de som finns på Microstore?

  • Medlem
  • 2004-03-23 23:38

Dom ligger faktiskt i Göteborg. Men BULKDVD låter inte som kvalité. Är det någon som testat dom?

Om dom fungerar bra är det perfekt.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 00:55

Jag har enbart +RW skivor till min Philips DVD brännare (för tv:n).
Så tyvärr, vet ej hur de funkar. Microstore som butik har jag dock enbart positiva erfarenheter av. Köpte en Pioneer DVR107 till min G4a där i förra veckan. -R, +R och +RW skivor funkar utan problem i Finder och Toast(kör 10.33).
Reflektion: Håller +formatet på att vinna eftersom nästan inga har -RW att sälja? För inte så länge sedan var det tvärtom.

  • Medlem
  • 2004-04-02 08:38

Jag var på Microstore 31/3 eftersom jag trodde det var sista dagen som man kunde köpa skivor utan skatt. När jag talade med killen som stod i kassan så sa han att enligt vad han visste så var det importörena som skulle lägga på den extra avgiften på skivorna. Det innebär alltså att det fortfarande finns möjlighet att köpa skivor utan den extra avgiften.

Bra att veta för er som inte hunnit till butik ännu

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-04-02 08:41
Ursprungligen av MP:

Jag var på Microstore 31/3 eftersom jag trodde det var sista dagen som man kunde köpa skivor utan skatt. När jag talade med killen som stod i kassan så sa han att enligt vad han visste så var det importörena som skulle lägga på den extra avgiften på skivorna. Det innebär alltså att det fortfarande finns möjlighet att köpa skivor utan den extra avgiften.

Bra att veta för er som inte hunnit till butik ännu

Jag köpte 30 stycken Printico (eller vad fan de nu hette) på JME-data i Helsingborg i söndags och de hade så stort lager att de borde fortfarande kunna ha kvar en del för de som känner sig hågade. 59 kr per 10 pack, om jag inte missminner mig.

http://www.itpower.se billigt, proffsigt, trevligt och bra. Jag har indoktrinerat dom i Mac-världen så dom vet vad som gäller.

  • Medlem
  • 2004-04-02 12:36

IT-power har inte haft DVD-RW skivor när jag varit där. När jag frågat om de skulle ta in skivor så sa dom att dom inte skulle göra det. Det står dock nu på deras hemsida att de har DVD-RW skivor inne.

1
Bevaka tråden