Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chess

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 17:31

Någon som har eller har testat operatören Chess. http://www.chess.se/

Martin

Inte än, men jag fick hem mitt SIM-kort idag och nummerportningen från Vodafone kommer att ske natten mellan torsdag/fredag. Bye-bye! Vodafone och ockerpriser på samtal under dagtid!

Hoppas att uppstickare som Chess och Djuice blåser skjortan av Elefanterna Telia, Comviq och Vodafone. De har lekt ostört länge nu med våra pengar (genom på tok för höga mobiltaxor).

Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Hoppas att uppstickare som Chess och Djuice blåser skjortan av Elefanterna Telia, Comviq och Vodafone. De har lekt ostört länge nu med våra pengar (genom på tok för höga mobiltaxor).

När jag skaffade mitt Comviq 1994 sa vi att "Hoppas att uppstickaren Comviq blåser skjortan av elefanten Telia...."

Uppstickare igår, elefant idag

/Anders..... som förra året bytte till Djuice och sänkte sina kostnader med över hälften...

Ursprungligen av Anders Isaksson:

När jag skaffade mitt Comviq 1994 sa vi att "Hoppas att uppstickaren Comviq blåser skjortan av elefanten Telia...."

Uppstickare igår, elefant idag ;-).

You've got a point there. Överlag är priserna på mobiltelefoni på mycket för höga i Sverige.

Att det är billigare att ringa från den vanliga telefonen till min syster i USA än vad det är att ringa från samma telefon eller från min mobil till min fru och hennes mobil ute i trädgården är heltokigt!

PTS borde, om det är juridiskt möjligt, gå in och tvinga mobiloperatörerna att halvera mobiltaxorna. Mobiloperatörerna borde överge subventionerandet av mobiltelefoner och satas på att sänka samtalstaxorna istället. Priset på mobiltelefonerna bör skötas av de marknadsekonomiska spelreglerna istället genom att tillverkarna av mobilerna och återförsäljarna får priskriga.

1
Bevaka tråden